Diablo IV

Jekker opp vanskelighetsgraden for Diablo IV

Spillere kommer seg gjennom den nyeste sesongen for fort.

Blizzard

Etter et par uker med den nyeste Diablo IV-sesongen, har Blizzard oppdaget at spillet har blitt litt for enkelt. Nå lover utvikleren å jekke opp vanskelighetsgraden for sesong nummer åtte.

I en video publisert på fredag erkjente utviklerteamet at det nesten har blitt dobbelt så enkelt å komme seg til maksnivå. Fra et snitt på 15–17 timer i sesong seks, bruker spillere nå i gjennomsnitt bare 9 timer på å nå nivå 60.

Planen er nå å løfte det gjennomsnittet igjen, i håp om at opplevelsen skal bli litt mer givende. Spesielt skal det ta lenger tid å komme seg gjennom de første 25 nivåene.

Samtidig skal progresjonen for utstyr roes ned noen hakk. Fra sesong åtte vil spillere på lavere erfaringsnivå finne færre våpen og rustninger av høy kvalitet. Til gjengjeld vil gjenstandene man finner på lavere nivå være litt mer effektive i kamp, sammenlignet med dagens varianter.

Til slutt lover Blizzard at Torment-nivåene skal gi litt mer motstand. Også her har utvikleren opplevd at spillere pløyer seg gjennom på rekordtid. For neste sesong vil vanskelighetsgraden fra ett Torment-nivå til det neste stige kraftig, mens sjefsfiender skal bli langt tøffere enn de er i dag.

Spillere som har lyst til å teste den kommende sesongen, kan hive seg på Diablo IVs testservere fra 11. til 18. mars. Du kan lese mer om testfasen og hvilke nyheter som er på vei i sesong åtte på spillets nettsider.

LES OGSÅ: Diablo-skaperen mener moderne ARPG-spill har ødelagt sjangeren »

Ledige stillinger

Siste fra forsiden