Intervju

Eksklusivt Middle-earth Online-intervju

Middle-earth Online, det kommende onlinespillet basert på Tolkiens fantastiske verden, er som en stor, sort boks av mystikk som bare må tittes inn i. Vi tok en prat med utviklerne bak spillet for å finne ut hva det er som gjør at Middle-earth Online vil stå ut i den enorme mengden av onlinespill som florerer på markedet.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Gamer.no: Vi har blitt fortalt at bare en liten del av verdenen vil være tilgjengelig når spillet blir lansert. Kan du fortelle oss litt om hvilken del dette er, og kan du gi oss noen teknisk informasjon om hvor stor verdenen vil være i spillet?

JA: Vi kommer til å dekke mesteparten av Eriador, i tillegg til litt mer – fra Lindons i vest, til Misty Mountains i øst, helt opp til Forochel i nord og ned til Brandywine i sør. Dette inkluderer markante steder slik som Bree, the Shire, Moria og Rivendell. Dette er et ganske stort område, og det tar god tid å reise til fots fra the Shire til Bree.

Gamer.no: Vil du kunne velge mellom de gode eller de onde maktene? Er det et slags system i spillet hvor du vil kunne velge å jobbe for Saurons styrker eller alliansens?

CRT: Spillernes handlinger vil bestemme hvor de står i systemet: Enten sammen med “Virtue” eller “Corruption”. Hvor du står vil ha en stor virkning på spillet. Hvordan spillere velger å utføre oppdragene vil eksempelvis ha stor innvirkning på hvilke klasse-valg de har tilgjengelig når de kommer til de høyere nivåene, men også hvilke områder i verdenen de har tilgang til. Spillere vil kunne slå seg sammen med flere faksjoner i Middle-earth, men de vil ikke kunne jobbe direkte sammen med Saurons styrker enda.

Gamer.no: Fortell oss litt om hvilke raser du kan velge mellom, og hva slags klasser spillerne vil kunne tre inn i.

CRT: Det er fire raser: Alver, dverger, hobbiter og mennesker. Spillere kan velge mellom kvinnelige og mannlige avatarer blant alle rasene, bortsett fra med dvergene (kvinnene eventyrer lite). Rasen du velger bestemmer hvilke base-klasser du får velge, og hobbiter vil få tilgang til klasser som passer hobbiter best, akkurat som alvene vil få andre muligheter. Etter hvert som spilleren eventyrer, vil deres justering mot godt eller ondt bestemme om de vil få tilgang til “Corruption”- eller “Virtue”-versjonen av klassen sin. Det er flere forskjellige klasser, slik som soldater, bueskyttere, kunnskapsklasser og snikete tyver. Alvene får tilgang til “Scout”, en slags natur-basert “melee”-klasse som kan spesialisere seg til å bli “Archer” eller “Avenger”. Mennesker kan bli soldater, som kan bruke flere forskjellige våpen og rustninger, og som kan bli forfremmet til “Champion” eller “Mercenary”.

Gamer.no: Vi er alle ivrige etter å vite hvordan kamp-systemet vil fungere. Det er et kjent faktum at EverQuest-stilen, hvor du trykker på en knapp og mer eller mindre venter på at det skal bli over, begynner å bli gammelt og slitsomt. Hvordan vil Middle-earth Online fremstille kampens hete, og hvor involvert vil spillerne være selv?

CRT: Vi holder fremdeles på med utviklingen av kampsystemet. Vi må nok frigi mer informasjon om dette på et senere tidspunkt, etter at vi har fått sjansen til å utvikle det mer. Vi ser på måter for skape en mer involverende kampmodell, og ting du kan gjøre i gruppemiljøer. Vi vil at kamp skal reflektere det brutale i Tolkiens verden, men samtidig være veldig spillbart.

Gamer.no: “Spiller-mot-spiller”-kamp. Ikke bli redd, du kan fortelle oss hva du vil. Dette er godt mulig den vanskeligste delen i å produsere et onlinespill. Hvordan vil Middle-earth Online håndtere “PvP”-kamp, og vil det være valgfritt?

CRT: Vi har et “PvP”-system, men det er ikke tradisjonelt, og vi vil ikke snakke om det enda.

Side 1
Side 2
Side 3
Side 4

Siste fra forsiden