Hunt: Showdown gjør livet surt for «campere»

I skytespillets nyeste oppdatering skal det lønne seg å ta større sjanser.

Hunt: Showdown fikk mandag sin første store oppdatering siden spillet gikk ut i Early Access mot slutten av februar. Content Update 1 introduserer en rekke endringer til skytespillet, som blant annet skal gjøre det mindre attraktivt å «campe».

Skal lønne seg å drepe sjefsmonsteret selv

Hunt: Showdown-spillere får nå bedre betalt ved å gjøre jobben selv.
Crytek

I Hunt: Showdown kjemper ulike lag om å ta knekken på et sjefsmonster og sanke den medfølgende dusøren. En trenger imidlertid ikke drepe monstret selv for å stikke av med belønningen, og det å gjemme seg i buskene mens noen andre gjør møkkajobben, for så å ta livet av dem før de kan unslippe, har blitt en utbredt og forhatt taktikk.

Via spillets nettsider forteller Crytek at camping fortsatt skal være en godkjent strategi, men det skal ikke resultere i enkle seire. Med spillets nyeste oppdatering skal det derfor være mer lønnsomt å faktisk gjøre en innsats selv.

Først og fremst får spilleren som feller sjefsmonsteret tilbake full helse, samt litt bonushelse i noen tilfeller. I tillegg får man større belønninger avhengig av hvor stor del av jobben man gjør. Utvikleren forteller videre at kartet har gjennomgått en overhaling, som skal gjøre det vanskeligere å campe.

Nye våpen og evner

Ellers byr Content Update 1 på noen nye våpen og en rekke spesialegenskaper, samt diverse endringer til spillerfigurene i Hunt: Showdown.

Spillets nyeste oppdatering introduserte kikkertsikter.
Crytek

For våpnenes del dreier det seg først og fremst om introduseringen av kikkertsikter, med én pistol og fire rifler tilpasset for å skyte mål over større avstander. To granater – en sjokkgranat og en giftgassgranat – er også tilgjengelige, samt en kikkert.

Av oppdateringens 12 nye egenskaper – kalt traits – støtter syv opp om bruk av de nye skarpskyttervåpnene, ved for eksempel å gjøre det lettere å holde våpnet stille mens man sikter. De øvrige er designet for å la spillere holde seg i live lengre i ulike situasjoner.

Spillerfigurene – Hunters – har ifølge Crytek vært gjennom flere forandringer, knyttet til alt fra bevegelse og spesialiseringer hvor mye utstyr man kan bære. For eksempel begynner alle jegerne med 150 helsepoeng uansett hvilket nivå de er, og man kan nå kun bære ett stort og ett lite våpen, eller to mellomstore.

I videoen øverst i artikkelen forteller utvikleren mer om de ulike endringene. Alternativt kan du lese gjennom hele listen over nyheter på spillets Steam-side.

Vi prøvde Hunt: Showdown tidligere i år og likte det vi fikk se.
Les vår sniktitt på skytespillet her »

Les også
Cryteks overlevelsesspill Hunt: Showdown slippes snart til PlayStation 4

Siste fra forsiden