Rytmebasert skyteaction fra Epic-veteraner skaper blest

Soundfall er en ny vri på Crypt of the Necrodancer.

For en drøy måned siden sparket Drastic Games – et studio opprettet av tidligere Epic-utviklere – i gang en folkefinansieringskampanje for sitt første spill. Det er enda syv dager igjen til kampanjen er over, men Soundfall har allerede sanket inn over dobbelt så mye som målsummen på rundt en halv million kroner.

Finn rytmen

Slik fungerer Soundfall. (Video: Drastic Games)

Soundfall henter tydelig inspirasjon fra indie-suksessen Crypt of the Necrodancer, og bygger videre på det samme konseptet. Spillere kjemper seg gjennom tilfeldig genererte brett, fulle av monstre og andre farer, og alt skjer i takt med musikken.

Enten det er skyting, nærkampangrep eller unnadukking, må du trykke de tilsvarende knappene etter rytmen. Etter hvert som du syr sammen flere taktriktige treff blir figuren din mer effektiv – du gjør mer skade og beveger deg raskere. Bommer du blir alt nullstilt, og du må bygge opp en ny kombinasjonsrekke.

Ved siden av de stadig varierende brettene man får bryne seg på, lover Drastic også en historie full av figurer å møte på. Det blir mulig å låse opp flere spillbare figurer etter hvert, som kan oppgraderes jo mer du spiller med dem. Soundfall kan spilles alene eller sammen med opptil tre venner, enten lokalt eller gjennom nettbasert flerspiller.

Mange av de som har spyttet inn penger i prosjektet har allerede fått tilgang på en demo for spillet. For folk flest blir det riktignok enda en stund å vente, da forventet lanseringsdato er tidlig i 2020. Soundfall kommer til PC, PlayStation 4, Xbox One og Nintendo Switch.

Sulten på andre rytmespill?
Runner 3 er ekstremt fengende og fargerikt, mente vår anmelder »

Siste fra forsiden