Tidligere Halo-sjef kunngjør ambisiøst overlevelsesspill

I Scavengers konkurrerer spillere mot både hverandre og nådeløse omgivelser.

Midwinter Entertainment

Josh Holmes – mannen som tidligere var ansvarlig for Halo-serien – trakk denne uken sløret av det nye indie-studioet Midwinter Entertainment. Holmes har tatt med seg en rekke veteraner fra spillindustrien, og sammen er de i full gang med studioets første prosjekt: Scavengers.

Konseptkunst fra Scavengers.
Midwinter Entertainment

I en pressemelding omtaler utvikleren Scavengers som et overlevelsesspill som bygger på Warzone-modusen fra Halo 5. Spillere konkurrerer på lag mot hverandre i en åpen verden, og må i løpet av en tidsbegrensede runder utføre oppdrag og samle våpen og utstyr. Samtidig må de også hamle opp med spillets ubarmhjertige omgivelser og datastyrte fiender:

– Scavengers plasserer spillere i rollen som unge overlevende som kjemper for tilværelsen i en nær fremtid, der en katastrofal hendelse har forårsaket en ny istid. Spillet kombinerer utforsking, overlevelse og kamper, samtidig som det holder et klart fokus på lagarbeid og samspill, forteller Midwinter.

Hvor lange rundene blir og hvor mange spillere det blir plass til i hver kamp og på hvert lag er foreløpig ikke bekreftet.

En større verden fordelt på flere servere

Konseptkunst fra Scavengers.
Midwinter Entertainment

For å tilby en enorm og levende verden tett befolket av både spillere og datastyrte figurer vil Scavengers ta i bruk SpatialOS. Den nye skyteknologien binder sammen flere servere, og kan dermed bearbeide betraktelig mer informasjon enn det som er tilgjengelig med tradisjonell nettspilling:

– Det vi får er en kunstig intelligens som er smartere, og man kan bruke omgivelsene som en mer dynamisk lekeplass. Det Spatial lar oss gjøre er å skape en langt rikere verden enn det vi kunne tidligere, forklarer utvikleren i en videopresentasjon av spillet.

Midwinter har så langt ikke kunngjort noen lanseringsdato for Scavengers, og hvilke plattformer spillet kommer til vet vi heller ikke.

Flere kommende spill benytter seg av SpatialOS.
Mavericks bruker teknologien for å skape kamper for 1000 samtidige spillere »

Siste fra forsiden