We have a lot to talk about.
Slik startet presentasjonen av Epic Games' State of Unreal, etterfulgt av en spilldemonstrasjon fra The Witcher IV-universet på en standard PlayStation 5. Spillet skal kjøre på 60 fps på konsoll.
Representanter fra CD Project RED tok publikum med på en teknisk demonstrasjon av den nye spillmotoren, i tillegg til å vise en av byene og hvordan Ciri interagerer med omgivelsene.
Det startet mørkt og mystisk, og slående vakkert.
– Vi lager dette spillet for å bli det mest ambisiøse og oppslukende åpen-verden Witcher-spillet noensinne,» sier Sebastian Kalemba, VP Game Director i CD Project RED.
– Og vi gjør dette til virkelighet takket være arbeidet vårt med Unreal sammen med teamet hos Epic. Jeg tror det vi gjør sammen kommer til å bringe en ny generasjon åpen-verden-rollespill.
Kalemba sier at demoen foregår i «Kovir», en region langt nord på kontinentet som vi aldri har besøkt verken i The Witcher-spillene eller TV-serien.

Se et utvalg bilder fra karusellen nederst.
Vi ble også introdusert for «Valdrest», en ny by i regionen Kovir, som ble beskrevet som en havneby full av tvilsomme typer.
Byen er svært fargerik og tett befolket med «NPC»-er som samhandler direkte med Ciri – når hun støter borti en mann, mister han noen epler, som deretter plukkes opp av et barn i nærheten.
Mot slutten av The Witcher-delen av presentasjonen fikk vi se et eksempel på den såkalte «Chaos Physics»-teknologien, som skal gi mer realistiske bevegelser uten at det går utover ytelsen.
Dette ble eksemplifisert med Ciri og hesten i bevegelse, med sammenslåtte animasjoner fra ulike vinkler. Hestens hale og kropp kan bevege seg uavhengig av hverandre på en unik måte.
Saken oppdateres.