Viste fram en haug av detaljer fra The Witcher IV

CD Projekt RED var gjest under State of Unreal-presentasjonen til Epic Games tirsdag ettermiddag. Der fikk man se en helt ny scene fra The Witcher IV og mye annet.

We have a lot to talk about.

Slik startet presentasjonen av Epic Games' State of Unreal, etterfulgt av en spilldemonstrasjon fra The Witcher IV-universet på en standard PlayStation 5. Spillet skal kjøre på 60 fps på konsoll.

Representanter fra CD Project RED tok publikum med på en teknisk demonstrasjon av den nye spillmotoren, i tillegg til å vise en av byene og hvordan Ciri interagerer med omgivelsene.

Det startet mørkt og mystisk, og slående vakkert.

– Vi lager dette spillet for å bli det mest ambisiøse og oppslukende åpen-verden Witcher-spillet noensinne,» sier Sebastian Kalemba, VP Game Director i CD Project RED.

– Og vi gjør dette til virkelighet takket være arbeidet vårt med Unreal sammen med teamet hos Epic. Jeg tror det vi gjør sammen kommer til å bringe en ny generasjon åpen-verden-rollespill.

Kalemba sier at demoen foregår i «Kovir», en region langt nord på kontinentet som vi aldri har besøkt verken i The Witcher-spillene eller TV-serien.

Unreal/CD Project RED

Se et utvalg bilder fra karusellen nederst.

Vi ble også introdusert for «Valdrest», en ny by i regionen Kovir, som ble beskrevet som en havneby full av tvilsomme typer.

Byen er svært fargerik og tett befolket med «NPC»-er som samhandler direkte med Ciri – når hun støter borti en mann, mister han noen epler, som deretter plukkes opp av et barn i nærheten.

Mot slutten av The Witcher-delen av presentasjonen fikk vi se et eksempel på den såkalte «Chaos Physics»-teknologien, som skal gi mer realistiske bevegelser uten at det går utover ytelsen.

Dette ble eksemplifisert med Ciri og hesten i bevegelse, med sammenslåtte animasjoner fra ulike vinkler. Hestens hale og kropp kan bevege seg uavhengig av hverandre på en unik måte.

Saken oppdateres.

Siste fra forsiden