Assassin's Creed Shadows' nyeste utsettelse har ikke satt en stopper for Ubisofts utblåsning av detaljer om det kommende spillet. Denne uka slapp teamet en haug med detaljer om hva spillere kan forvente av utforsking.
Som spillsjef Charles Benoit forklarer har fokuset denne gangen vært på spillerfrihet. Assassin's Creed Shadows går nemlig vekk fra å leie spillere gjennom hele opplevelsen og kart som er overlesset med ikoner.
– Vi hadde ikke lyst til å holde spilleren i hånda for mye med ikoner og markører. Vi ønsket å skape en åpen verden der informasjon er nøkkelen og blir i seg selv en slags belønning, forklarer Benoit.
Som Naoe og Yasuke må spillere lete seg frem, snakke med figurer og benytte seg av sitt spionnettverk for å finne nye områder på kartet. Målet er å la spillerne oppdage verdenen og dens hemmeligheter på egen hånd.
Et eksempel på hvordan opplevelsen blir annerledes fra tidligere innslag i serien er i spillets utkikksposter. I stedet for å klatre opp og automatisk avdekke alle punkter i nærheten på kartet, får man speide etter plasser og deretter selv velge å markere dem på kartet om man ønsker.
Via Ubisofts nettsider kan du lese mer om utforsking i Assassin's Creed Shadows, og blant annet lære om de ulike aktivitetene Naoe og Yaskue kan prøve seg på.
Assassin's Creed Shadows lanseres 20. mars 2025, for PC, PlayStation 5 og Xbox Series X/S.
LES OGSÅ: Her er det nye rollespillet fra The Witcher 3-regissøren »