Ballistics

Dette spillet burde hatt epilepsiadvarsel på skjermen. Ballistics er rett og slett det raskeste spillet jeg noensinne har spilt, og sannsynligvis det raskeste jeg noensinne kommer til å spille. Det tilsynelatende enkle konseptet er som følger: Kjør en sykkel gjennom magnetiske tunneller mot 7 andre uten hastighetsbegrensning. Førstemann som fullfører tre runder er vinneren.

Mangler variasjon
Flere spillvarianter, bonus i form av ny bane, muligheten til å kjøre baklengs eller nye sykler hadde alle vært ønskelige momenter for å pynte litt på varighetsaspektet. Det eneste som gjenstår når man har kjørt igjennom på Ballistics-vanskelighetsgraden er å finpusse fartsrekordene. Eller - spille multiplayer.

Ballistics har nemlig support for spill over LAN eller Internett der opptil åtte personer kan brake sammen; enten med eller uten datastyrte motstandere - endelig kan det avgjøres en gang for alle hvem som er gatas fartsfantom. Det bør også nevnes at det allerede er et ganske bredt community på GRiNs hjemmesider som konkurrerer om å ha de beste rundetidene og fartsrekordene, og man føler seg ganske liten når ens personlige fartsrekord er snittfarten i rekordløpene.

Artig er det også at det er mulig å fikse på spillet. Eksempelvis ligger både all musikk og lydeffekter som .wav-filer, slik at det er fullt mulig å lage sin egen "oppgradering" på den fronten. Til og med den kunstige intelligensen ligger lagret i en txt-fil, slik at du kan modifisere på en rekke parametere. Hvis du har problemer med at motstanderne ikke gjør noe som helst, kan det være på grunn av dine regionale innstillinger. Ballistics-AIen har nemlig en ganske alvorlig bug, så hvis du skifter kommaseparatoren til '.' i stedet for ',' skal du se de kvikner til; eventuelt må spillet patches opp.

Så - hvis du er glad i bilspill og likte titler som Wipeout og Killer Loop er dette en tittel du virkelig bør vurdere å gå til innkjøp av. Med sinnssvak grafikk selv på middelmådig hardware og hastigheter som overgår ALT du noen gang har sett, må epileptikere dessverre la esken bli stående i hylla. Men for oss heldige som ikke er disponert for den slags, er det bare å bla opp hundrelappene og starte jakten på verdensrekordene; for tiden såvidt oppunder 5.000 km/h i følge det offisielle forumet.