EA om Viscerals Star Wars-spill: – Ble et lineært spill som folk ikke liker lenger

Vurderer om de skal la et annet studio plukke opp delene.

EA

Allerede for flere år siden kom det frem at det EA-eide studioet Visceral Games, hovedsakelig kjent for Dead Space-spillene, hadde begynt på et ukjent Star Wars-spill. EA la imidlertid ned studioet senere og utsatte spillprosjektet på ubestemt tid. Nå har vi fått en ny, liten oppdatering.

Som blant andre GamesRadar rapporterer nevnte EA-finanssjefen Blake Jorgensen Visceral-nedleggelsen igjen på den nylige avholdte Credit Suisse-konferansen. Wilson indikerte at spillet rett og slett ikke var tilpasset dagens spillere, men at det fremdeles ligger på bordet.

På E3 2016 fikk vi en ørliten kikk på Viscerals Star Wars-spill.
EA

For lineært

– Vi prøvde å lage et spill som virkelig presset spillmekanikk til det neste nivået, og etter hvert som vi evaluerte spillet så det ut som et mye mer lineært spill som folk ikke liker like godt i dag som de gjorde for fem år siden eller ti år siden, sa Jorgensen under konferansen.

Jorgensen kunne imidlertid indirekte bekrefte at Viscerals arbeid ikke har gått tapt, men hva slags form det vil ta fremover er høyst uvisst.

– Vi tok den vanskelige avgjørelsen å legge ned det teamet og ta delene av det spillet, og i dag ser vi på hva vi skal gjøre med de delene. Kommer vil til å lage spillet med en annerledes stil hos et annet studio? Kommer vi til å bruke delen av spillet i andre spill. Vi prøver å gå gjennom dette nå, sa Jorgensen.

Noe særlig klokere på akkurat hva Star Wars-spillet faktisk er ble vi altså ikke, men det ser i det minste ut til at prosjektet ikke er dødt og vil gjenoppstå igjen på en eller annen måte. I forbindelse med nedleggelsen av Visceral Games uttalte EA at de ønsker å lage et spill folk ønsker å komme tilbake til i lang tid, med hint om et mer åpent spilldesign og flere muligheter.

Sjekk jukse-maskinen til Star Wars Battlefront II »

Siste fra forsiden