Det du ser er laget av papp, miniatyrlys og små motorer

Utforsk en lekker, håndskapt verden i Lumino City.

State of Play

Lumino City er et eventyrspill hvor spillmiljøene ikke er laget ved hjelp av datagrafikk, men satt sammen for hånd. Spillet er en oppfølger til Lume, et kort men sjarmerende spill om ei jente som leter etter bestefaren sin.

Det skal være mulig for spilleren å bruke denne kranen. (bilde: State of Play).

Originalspillet foregikk i og rundt bestefarens hus, mens oppfølgeren finner sted i en hel by – laget ved hjelp av papp, papir, miniatyrlys og små motorer.

Fersk trailer sjarmerer

Utviklerne har nylig lansert en ny trailer fra spillet, som viser hvordan det hele fungerer. Du kan se den under artikkelen, eller gå til Vimeo for å få HD-versjonen.

I et intervju med Killscreen begrunnet utviklerne valget av grafikktype slik:

Slik lages Lumino City. (bilde: State of Play).

– Selv en PlayStation 4 kan ikke produsere grafikk som ser hundre prosent virkelig ut, så vi tenkte at, vel, hvorfor ikke bare bruke virkeligheten?

Spillets miljøer vil være fulle av nøtter som må løses, og vi får blant annet leke oss med mekaniske flipperspill og gamle datamaskiner.

Utviklerne har ikke noen lanseringsdato for spillet enda, men det har vært under utvikling i tre år og det virker på bloggpostene deres som de begynner å nærme seg ferdigstillelse.

Lumino City er forresten langt fra det eneste spillet som benytter seg av helt eller delvis håndlaget grafikk. Hjernetrimmeren The Swapper og eventyrspillserien The Dream Machine gjør det samme.

Siste fra forsiden