En cybernetisk superninja er født

En cybernetisk superninja er født

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Det lovende Metal Gear: Rising fikk mye oppmerksomhet på Konamis pressekonferanse. Som vi allerede har meldt om ser spillet ut til å bli radikalt annerledes fra de andre i serien. Rising vil i mye større grad være actionbasert, med fokus på mantraet «skjær fritt».

Det Konami vil frem til her er at man kan bruke Raidens katana-sverd fritt, du har full kontroll over hvilke kroppsdeler du deler opp, men også hvor dype kutt du utdeler. Dermed har du alltid muligheten til å la være å drepe fiendene dine hvis du skulle ønske det.

Spillet forlater likevel ikke sine røtter totalt, det vil være mulighet for sniking også i MGS Rising. Men snikingen vil her være av en helt annen natur, i sin superspretne cyberform er jo Raiden tross alt adskillig mer akrobatisk og sprek enn Solid Snake noen gang var. Sniking i Rising vil derfor være mer intenst og hurtig, i tillegg til at mye av det vil foregå i luften.

Det kanskje aller mest spennende vi fikk vite på denne pressekonferansen var detaljer om historien til spillet. Hvordan nevrotiske, uerfarne Raiden ble forvandlet til en råtøff sverd-svingende cyberninja er noe mange gjerne vil vite.

Dette vil Metal Gear Solid: Rising gi oss svar på, spillet er nemlig satt til perioden mellom spill 2 og spill 4 i serien. Regissøren av spillet vil at vi skal oppleve makten sverdet gir, og han er ute etter å gjøre Raiden til en mer populær karakter enn han er i dag.

Les også: Raiden kapper biler i biter
Les også: E3-oppsummering Microsoft
Les også: Hvem hadde trodd?


Kommentarer (1)

Forsiden akkurat nå

Til toppen