F.E.A.R.-etterfølger fra Monolith

Skaperne av F.E.A.R. har sine egne planer for historien de startet.

Monolith, studioet som står bak F.E.A.R., har ikke tenkt å forlate universet de skapte bare fordi de ikke lenger har rettighetene til F.E.A.R.-navnet. Nå har Computer & Video Games skaffet seg den første informasjonen om Monoliths egen F.E.A.R.-etterfølger.

Det nye spillet, som fortsatt ikke har fått noe navn, begynner kort etter helikopterkrasjet som avsluttet originalspillet (det ser med andre ord ut som hendelsene i TimeGates F.E.A.R.-ekspansjon bare kan ignoreres i forhold til denne historien). Hovedpersonen er skadd og ligger på et sykehus, hvor legene febrilsk prøver å redde livet hans.

Etter hvert mister han bevisstheten fullstendig, og når han til slutt våkner opp igjen, har sykehuset blitt utsatt for et ødeleggende angrep. Hva som har skjedd er uklart, men spøkelsesjenta Alma er tilbake, og en person som heter Redd Schofield prøver stadig å kontakte ham. I tillegg har han på seg samme uniform som Delta Force-klonene fra originalspillet.

Representantene fra Computer & Video Games fikk prøve det nye spillet på E3, og forteller at det gameplaymessig og grafikkmessig minner mye om Monoliths kritikerroste originalspill. Selv om de kun fikk en kort periode med spillet virker de svært optimistiske, så det skulle absolutt ikke forundre oss om dette blir en tittel verd å følge med på.

Avslutningsvis spekulerer de litt i hva som skjer mellom Monolith og Vivendi, som eier F.E.A.R.-navnet. Vivendi kunngjorde i går to nye F.E.A.R.-produkter, og det er ikke utenkelig at de etter hvert vil lage sin egen F.E.A.R.-etterfølger. Dermed kan vi kanskje se frem til to separate fortsettelser på historien som ble startet i F.E.A.R.

Siste fra forsiden