God of War-skurken er enda frekkere bak kamera
(Bilde: Lance McDonald)

God of War

God of War-skurken er enda frekkere bak kamera

Manipulering av spillet har avdekket en artig hemmelighet.

Spillutviklere jobber hardt for at vi skal få oppleve spenning og moro, men bare innenfor gitte rammer. Når spillere likevel klarer å snike seg utenfor disse rammene er resultatet ofte interessant, som en nylig oppdaget hemmelighet i God of War er et perfekt eksempel på.

En tidlig slåsskamp mellom Kratos og skurken Baldur ender med at sistnevnte blir slengt utfor et stup. Vi får aldri se hvor han lander, men takket være Lance McDonald vet vi at han ikke er videre fornøyd med situasjonen.

McDonald, en profesjonell spillgraver, har nemlig greid å ta kontroll over kameraet i God of War. Han får dermed se ting utvikler Sony Santa Monica aldri hadde tenkt at fansen ville finne, som at Baldur gir fingeren til Kratos. 

I en annen video avslører McDonald noen av triksene som brukes for å snekre sammen filmsekvensene i God of War. Klippet, som du ser nedenfor, viser blant annet hvordan figurer blir forflyttet for å være på riktig sted når kameraet snur seg den veien. 

I God of War var slike triks trolig ekstra hjelpsomme, ettersom spillet foregår i én tagning og aldri bytter mellom flere kameraer. Ifølge McDonald er planen å fortsette gravingen, så da får vi kanskje se hvilke andre hemmeligheter utvikleren har gjemt unna.

God of War-produsenten skal lage spill for Google Stadia.
Shannon Studstill blir sjef for et nyåpnet utviklerstudio »

Kommentarer (1)

Forsiden akkurat nå

Til toppen