Spillutviklere jobber hardt for at vi skal få oppleve spenning og moro, men bare innenfor gitte rammer. Når spillere likevel klarer å snike seg utenfor disse rammene er resultatet ofte interessant, som en nylig oppdaget hemmelighet i God of War er et perfekt eksempel på.
En tidlig slåsskamp mellom Kratos og skurken Baldur ender med at sistnevnte blir slengt utfor et stup. Vi får aldri se hvor han lander, men takket være Lance McDonald vet vi at han ikke er videre fornøyd med situasjonen.
Absolutely laughing at this, can't wait to see what else is hidden in the game off-camera pic.twitter.com/V3r8dV4gMw
— Lance McDonald (@manfightdragon) March 5, 2020
McDonald, en profesjonell spillgraver, har nemlig greid å ta kontroll over kameraet i God of War. Han får dermed se ting utvikler Sony Santa Monica aldri hadde tenkt at fansen ville finne, som at Baldur gir fingeren til Kratos.
I en annen video avslører McDonald noen av triksene som brukes for å snekre sammen filmsekvensene i God of War. Klippet, som du ser nedenfor, viser blant annet hvordan figurer blir forflyttet for å være på riktig sted når kameraet snur seg den veien.
Good day’s work. God of War (PS4)‘s camera fully hacked. No clipping, ability to start and stop time freely, and works fully during cutscenes. It’s activated by entering special button presses on the map screen. Works great! pic.twitter.com/DaoBEIPOck
— Lance McDonald (@manfightdragon) March 5, 2020
I God of War var slike triks trolig ekstra hjelpsomme, ettersom spillet foregår i én tagning og aldri bytter mellom flere kameraer. Ifølge McDonald er planen å fortsette gravingen, så da får vi kanskje se hvilke andre hemmeligheter utvikleren har gjemt unna.
God of War-produsenten skal lage spill for Google Stadia.
Shannon Studstill blir sjef for et nyåpnet utviklerstudio »