Klassisk mordmysterium til PC

Agatha Christie-romanen And Then There Were None blir spill. Her foregår handlingen på ei øy avskåret fra omverdenen, med et raskt synkende innbyggertall.

And Then There Were None er en historie om ti mennesker som har blitt invitert til en enslig herregård på Shipwreck Island. Verten deres ser ikke ut til å dukke opp, og nå er de ti avskåret fra omverdenen. Alle har sine egne mørke hemmeligheter, og en etter en begynner de å dø.

Slik er i alle fall originalhistorien. Målet i spillversjonen er å hindre at dette skjer, og spilleren får rollen som kapteinen som skipet de ti dødsdømte til Shipwreck Island. I spillversjonen blir han strandet sammen med de andre, og nå må han jobbe mot klokken for å løse mysteriet og avdekke identiteten til morderen. Hvis han lykkes, vil han ikke bare kunne redde gjestenes liv, men også sitt eget.

Spillet designes av Lee Sheldon, og utvikles av AWE Games (på oppdrag fra The Adventure Company). Nøyaktig hva slags stil spillet får vet vi ikke (annet enn at det blir en eller annen form for eventyrspill), men vi vet i det minste at det skal lanseres til høsten.

Siste fra forsiden