Oblivion-utfordrer fra gamle kjenninger

Oblivion-utfordrer fra gamle kjenninger

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Siden 2007 har Rise of Nations-utvikler Big Huge Games holdt på med et rollespillprosjekt som tidligere var kjent under navnet Project Mercury. I 2008 ble utvikleren kjøpt opp av THQ som i 2009 besluttet å legge det ned på grunn av pengemangel. 38 Studios kom til unnsetning og kjøpte opp Big Huge Games, og siden har de tilsynelatende fortsatt utviklingen av spillet.

I dag er det den nye utgiveren Electronic Arts som annonserer navnet og detaljene til spillet. Project Mercury har blitt til Kingdoms of Amalur: Reckoning, og er basert på en helt ny verden skrevet av R. A. Salvatore og utformet av Todd McFarlane.

Forfatteren R. A. Salvatore er blant annet kjent for å ha gitt liv til Drizzt Do'Urden i Icewind Dale- og Dark Elf-trilogiene, mens Todd McFarlane på sin side er en gründer og serieskaper kjent for å ha skrevet og tegnet 90-tallets Spawn-serie.

Les også: Dragon Age 2 på trappene

Ledet av Elder Scrolls-veteran

Utviklingen av spillet ledes av Ken Rolston, som også ledet utviklingen til to av tidenes mest populære rollespill, Elder Scrolls III: Morrowind og Elder Scrolls IV: Oblivion. Det er med andre ord ingen mangel på kjente navn i dette prosjektet.

Dette er alt hjemmesiden har å by på for øyeblikket
Dette er alt hjemmesiden har å by på for øyeblikket

Kingdoms of Amalur: Reckoning er et enspiller-rollespill som finner sted i en stor og åpen verden. Spillet vil "sende spillerne på en heroisk ferd for å løse opp i Amalurs mysterier". Videre har vi fått vite at Amalur er en magisk verden fylt med rare landskap, eksotiske byer, fargerike rollefigurer og fryktinngytende skapninger.

Les også: Anmeldelse: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hurtig og actionfylt kamp

Rolston selv uttrykker det slik:

– Vi startet med Bob og Todd sin eksepsjonelle Amalur-setting. På det grunnlaget har vi bygget utforskingen av en åpen verden, en dyp fortelling og rolleutviklingen som spillere forventer av de beste rollespillene. I tillegg har vi lagt til noe vi alltid har ønsket oss i sjangeren – en hurtig og visuelt stimulerende kampopplevelse med smidig styring og en spillbarhet som byr på innlevelse og oppdagelse.

Mer informasjon om spillet ventes natt til fredag når McFarlane, Rolston og Salvatore skal vise frem spillet på Comic-Con i San Diego. Samme dag skal også spillets første trailer slippes på hjemmesiden til spillet.

Spillet blir del av et større konsept satt til en og samme verden, og eier 38 Studios planlegger også bøker, tegneserier, leker, filmer, TV-serier og et eget MMO-spill (arbeidstittel Copernicus) basert på samme råmateriale.

Kingdoms of Amalur: Reckoning planlegges utgitt høsten 2011 og utvikles til Xbox 360, Playstation 3 og Windows-PCer.

Spillverket kommer tilbake med mer så snart flere detaljer, bilder og trailer er sluppet.

Les også: Anmeldelse: The Elder Scrolls III: Morrowind

Kommentarer (44)

Forsiden akkurat nå

Til toppen