Gamer.no skifter fargeprofil – igjen

Vi må endre fargeprofil igjen. PressFire stjal den nye fargen vår!

Trøndersk elektriker pekes ut som mesterhjernen bak tyveriet.

Oppdatering 2. april: Dette var selvfølgelig en aprilspøk.

Tidligere i dag kunne vi stolt annonsere en ny blå retning for Gamer.no, etter over 20 år med oransje som vår hovedfarge. Målet var å skille oss fra PressFire som har hatt en temmelig lik fargeprofil siden de startet opp i 2008.

PressFire stjal hele fargegreia vår.

Vi ser oss nå nødt til å dra frem fargeviften igjen og stake ut nok en ny fargeprofil for Gamer.no. Det viser seg nemlig at PressFire på mirakuløst vis hadde akkurat samme idé som oss – med nøyaktig samme farge! Tilfeldig? Nei, det tror vi faktisk ikke.

Vi aner ikke hvordan de fikk ferten i våre planer, men dette er åpenbart et rent tyveri av vår nye fargeprofil. Internt har vi iverksatt en grundig gransking av alle ansatte, med tvungen kroppsvisitering, lange forhør, og full nedlåsing av alt digitalt utstyr. Dette skal vi til bunns i.

Vi har en hovedmistenkt

Eirik Umfoss.

Så langt har vi en hovedmistenkt: en relativt fersk elektrikker vi leide inn til kontoret som heter Eirik Umfoss. Han skulle egentlig bare fikse det døde batteriet i Wii U-kontrolleren vår, men allerede da vi møtte ham plukket vi opp noen merkelige vibber.

Vi har ikke hørt fra ham på et par dager, og ber alle om å være på utkikk etter ham. Beskrivelse: kjekk mann i 30-åra med utvasket trønderaksent og en merkverdig forkjærlighet for Mudder-gønnere i Counter-Strike: Global Offensive.

Se bilde av tølperen til høyre her.

Uansett satte fargekaoset i gang en kriseprosess her på Gamer.no. Vi samlet samtlige designere og et knippe konsulenter for å lande på en ny fargeprofil så raskt som mulig. Sammen kværnet vi på dette problemet de siste åtte timene, og har nå landet på et alternativ.

Slik vil artikler på Gamer.no se ut fra nå av.

Så fra nå av går vi for grønn. Grønt er skjønt, mens blått er forbigått. Fra nå av vil vår nye unike grønnfarge skinne opp vårt toppbanner og våre logoer her og på sosiale medier. Vi tror at denne fargen vil fremkalle sårt trengt naturlighet og nærhet til susende grønne eikelunder. Den minner oss om grønnskjæret i et nyfødts barns iris, samt spirende frukter som snart springer i blomst.

Grønt! Starten på noe nytt og friskt, frigjort fra sleske blå tyver som nasker til seg fargepaletter på de frekkeste måter.

Vi tror dette nye fargevalget vil gjøre at vi – igjen – skiller oss mer ut fra vår argeste konkurrent, og satser på at vi unngår flere fargemisforståelser.

Siste fra forsiden