Polaris Media investerer i Good Game

Polaris Media investerer 10 millioner i selskapet bak Gamer.no og Telialigaen

Et av Skandinavias største mediehuskonsern inn på eiersiden i Good Game.

Polaris Media AS går inn på eiersiden på Good Game AS – selskapet bak Gamer.no og Telialigaen – gjennom en rettet emisjon. Medieselskapet investerer 10 millioner kroner og tar en eierandel på 22 prosent, noe som fører til at Good Game verdsettes til 45 millioner kroner. Dette forteller partene i en pressemelding torsdag.

LES OGSÅ: Dette betyr Polaris’ investering for Gamer.no »

Polaris Media er et av Skandinavias største mediehus og trykkerkonsern, og eier 59 norske og svenske mediehus. Blant disse finner vi Adresseavisen, Sunnmørsposten og Romsdals Budstikke.

Bak Good Game står tidligere TVNorge- og Discovery-sjef Harald Strømme, som overtok både ligaen og nettstedet Gamer.no fra Teknisk Ukeblad for tre år siden. Siden den gang har deltager- og lesertallene økt, og markedsposisjonen blitt sterkere. Nå skal frisk kapital og et strategisk samarbeid med Polaris Media gi kraft til ny vekst.

– Good Game representerer det viktigste økosystemet for e-sport i det norske markedet, og driver den sterkeste redaksjonelle plattformen for gaming-interesserte gjennom Gamer.no. Vi er imponert over den sterke posisjonen Good Game har tatt, sier Håvard Kvalheim, Konserndirektør prosjekt og forretningsutvikling i Polaris Media.

Målet videre er å få bedriften til å vokse mer, og utnytte mulighetene som ligger i et samarbeid mellom Polaris Media og Good Game.

– Polaris Media er den perfekte partneren og investoren for Good Game, og tilbyr mer enn bare penger. De har både mediekompetanse vi trenger, kunnskap og interesse for e-sport, og et nettverk av lokale og regionale aviser som allerede dekker Telialigaen og våre turneringer, sier Harald Strømme, som er styreleder og største aksjonær i Good Game om emisjonen.

– Samtidig har vi en fast stab som også er aksjonærer, og som består av utrolig flinke folk som kan alt om e-sport og gaming. Nå ruster vi opp kraftig med nye rekrutteringer, sier Strømme.

Good Game samarbeider tett med partnere som Telia, Norsk Tipping og Omen, og har en medieavtale med TV 2 som ukentlig sender toppkamper fra Telialigaen.

Siste fra forsiden