Red Steel 2 bruker Motionplus

Nøyaktig sverdkontroll på Wii

Ubisoft har fortalt at etterfølgeren til Red Steel vil bruke Motionplus-systemet fra Nintendo.

Red Steel var et av de første spillene som kom til Wii, og fikk stor oppmerksomhet fordi det lot deg bruke Wii-kontrolleren som et samuraisverd og fekte ned motstandere fra førstepersons synsvinkel.

Mer Wii-action på vei.

Dessverre var ikke denne fektingen like autentisk som mange hadde håpet, og en av grunnene til dette var Wii-kontrollerens manglende nøyaktighet. Forhåpentligvis vil etterfølgeren fare langt bedre på dette området – Ubisoft har nemlig fortalt at den vil benytte seg av Nintendos nykunngjorte Motionplus-system.

I et intervju med Gamesindustry.biz hadde Ubisoft-sjef Alain Corre følgende å si om utviklingen av Red Steel 2:

– Red Steel 2 har vært under utvikling i flere måneder, og Motionplus vil gi oss økt presisjon i forhold til hva vi vil gjøre med produktet.

Corre mener at Red Steel-merkevaren fortsatt er sterk, selv om det første spillet i serien ikke svarte til forventningene:

– Red Steel-merket er sterkt. Jeg tror folk forstår at Red Steel var et første forsøk med ny teknologi, teknologi som ikke var fullstendig ferdig. Vi prøvde å gjøre det beste ut av det, men vi hadde litt hastverk for å tilby Wii-kundene noe i det første året.

Han fortsetter:

– Det som manglet var presisjonen til sabelen, og med Motionplus tror jeg denne opplevelsen kan bli betraktelig forbedret.

Ubisoft har ikke gitt ytterligere detaljer om Red Steel 2.

Siste fra forsiden