Sin City bruker Unreal-motoren

Spillmatiseringen av Sin City vil benytte seg av grafikkteknologi fra Epic.

Den amerikanske utgiveren Red Mile Entertainment sikret seg for en tid tilbake rettighetene til å spillmatisere den kjente tegneserien Sin City, fra Frank Miller.

Selskapet har fortsatt ikke kunngjort hvilke formater det kommende Sin City-spillet skal lanseres til, men nå har de i det minste fortalt hvilken grafikkteknologi de vil bruke, nemlig Unreal Engine 3.

I en kortfattet pressemelding forteller de at denne grafikkmotoren er perfekt for Sin City-spillet, da den er en av de mest teknologisk avanserte motorer på markedet.

Mark Rein fra Epic Games (som står bak Unreal-teknologien) sier i en kommentar at teamet synes det er svært spennende å være involvert i Sin City-prosjektet, og at de lenge har vært tilhengere av Frank Miller og Sin City.

Sin City foregår i Basin City, en fiktiv amerikansk by hvor kriminelle elementer har ekstremt mye makt. Tegneserien ble filmatisert i 2005 (med storheter som Bruce Willis, Jessica Alba og Mickey Rourke på rollelisten), og to nye filmer skal være på vei.

Siste fra forsiden