Slutt på Alpha Protocol

Slutt på Alpha Protocol

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Etter veldig mye venting, ble omsider Alpha Protocol lansert for ganske nøyaktig en måned siden. Spillet hadde gang på gang blitt utsatt, og opplevde tydeligvis flere radikale endringer gjennom utviklingen basert på forskjellen mellom de første trailerne og det endelige resultatet.

Spillet ble generelt godt mottatt, men til tross kan Sega nå fortelle at de store salgstallene uteble. Og til tross for at spillet knapt har vært ute én måned, avkrefter de derfor allerede en oppfølger. Det er nettsiden CVG som har tatt en prat med direktøren for Sega Vest, Mike Hayes:

– For å si det fra et markedsperspektiv; spillet har ikke solgt så godt som vi forventet, og derfor blir det ingen oppfølger.

Før det ytterligere utdypes,

– Konseptet var genialt, men jeg tror det ble skadeskutt av kritikerne. Problemet med Metacritic er at man som regel må ligge på minst 70-80 for å ha noen særlig sjans, med et RPG må du ha nesten 90.

Sega skylder altså på at spillets lave salgstall var grunnet det relativt lave karaktergjennomsnittet fra anmeldelser, før han endelig avslutter med:

– Problemet med RPG-spill er at de krever veldig mye tid og store investeringer, og derfor har vi nå bestemt at vi ikke blir å lage en oppfølger.

Kommentarer (5)

Forsiden akkurat nå

Til toppen