Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown bygger på ingrediensene fra tidligere spill i serien, men vil samtidig introdusere en ny enspilleropplevelse med en mer personlig og tøffere historie. Du får det siste høyteknologiske utstyret, og sjansen til å spille som to Team Rainbow-medlemmer: Ding Chavez, den fryktløse lederen av Team Rainbow, og en ny skarpskytterrolle hvor du spiller Dieter Weber, som må dekke hans lags bevegelser med dødelig nøyaktighet.
PC-versjonen har en rekke forbedringer fra konsollversjonene som fikk lunken mottagelse tidligere i høst. Blant forbedringene finner vi finpusset kunstig intelligens, som blant annet gjør fiendene farligere og lagmedlemmene dine mer intelligente. I tillegg får vi nytt utstyr, slik som laserbaserte "snubleminer", virusgranater og C4-eksplosiver. Totalt får vi 42 våpen, hvor 20 av dem er helt nye for et Rainbow Six-spill. Våpnene kan også skreddersys med lyddempere, kikkertsikter, lasersikter og så videre.
Flerspillerbiten får også en haug av forbedringer. Blant annet får vi et nytt "free for all"-modus, samt tre nye kart (747, Mint og Bunkers, alle fra tidligere Rainbow Six-spill), en forbedret "rivalry"-modus og et generelt mer klassefokusert gameplay, som legger til rette for spesialisering. Til sist nevner Ubisoft at du nå vil komme over gisler som må reddes og holdes utenfor skuddlinjen i mange av enspillerbrettene.
Traileren som ble sluppet i dag inneholder et drøyt minutt med gameplay-sekvenser, og kan lastes ned her:
Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown lanseres på PC 9. februar 2006. Se også vårt bildegalleri for de fem første skjermbildene fra PC-versjonen av Lockdown.