Ea har solgt 21 millioner kopier av Battlefield 1

Populariteten til skytespillet øker fremdeles kraftig.

EA

EA og DICE skåret mål med sitt valg om å legge Battlefield-slagene til de skitne slagmarkene til den første verdenskrigen i fjorårets spill. Mottakelsen har vært god, og nå ser det ut til at populariteten til spillet på ingen måte er i ferd med å avta.

I sin seneste kvartalsrapport for perioden som endte den 30. juni kan EA nemlig opplyse om at de har solgt 21 millioner eksemplar av Battlefield på verdensbasis.

Dette betyr at to millioner nye spillere har strømmet til i løpet av de siste tre månedene. I den forrige kvartalsrapporten oppga EA nemlig at spillet hadde kommet opp i 19 millioner solgte kopier per 31. mars.

Langt over Battlefield 4

EA

Dette tallet var hele 50 prosent mer enn det Battlefield 4 oppnådde i tilsvarende periode året før, så den nye tittelen er altså etter alle solemerker en stor suksess for spillutgiveren.

EA har imidlertid fortsatt store planer for serien og skriver i kommentarene til kvartalsrapporten at Battlefield 1 skal fortsette å utvikle seg som en innholdsrik service med månedlige oppdateringer. Selskapet peker i den sammenheng på den store satsingen på utvidelser til spillet, som den kommende Name of the Tsar-utvidelsen.

I kommentarene til kvartalsrapporten kunne EA også avsløre en annen nyhet. På årets GamesCom-messe i august skal selskapet nemlig avduke en helt ny måte å spille Battlefield 1 på som er tiltenkt konkurranser, uten at det foreligger noen flere detaljer om hva dette innebærer.

Vi har nettopp testet et annet lovende skytespill: Dette er er vårt inntrykk av Wolfenstein II: The New Colossus »

I en tidligere versjon av teksten påsto vi at Battlefield 1 hadde 21 millioner spillere. Som kommentarfeltet påpeker er det misvisende å hevde dette. Vi har derfor oppdatert artikkelen slik at det er tydelig at det snakker om 21 millioner solgte kopier.

Siste fra forsiden