Call of Duty: Modern Warfare/Warzone

Call of Duty: Modern Warfare og Warzone har blitt kjempesuksesser for Activion

Activision har hatt et godt kvartal.

Activision

Både Call of Duty: Modern Warfare og Battle Royale-bidraget Warzone har slått skikkelig an blant spillere, og nå har utgiveren delt noen ganske imponerende tall.

I forbindelse med fremleggelsen av selskapets økonomiske resultater kunne Activision opplyse at Warzone nå har tiltrukket seg hele 60 millioner spillere – under to måneder etter lanseringen den 10. mars.

Som Gamer.no rapporterte tidligere hadde Warzone mer enn 6 millioner spillere allerede på lanseringsdagen, noe som var over dobbelt så mange som konkurrenten Apex Legends nådde. Siden den gang har det altså gått videre oppover i hurtig tempo.

Knalltall for Modern Warfare

Activision

Utgiveren har også god grunn til å glede seg over Modern Warfare-mottakelsen. Spillet har ifølge de seneste kvartalstallene solgt mer enn noe annet Call of Duty-spill på dette tidspunktet etter lansering, og det har også flest antall spillere.

Det lå i kortene ganske tidlig at Modern Warfare ville gjøre det sterkt. Kort tid etter at spillet ble lansert i november i fjor opplyste utgiveren at spillet hadde solgt for 5,4 milliarder kroner bare i løpet av de første tre dagene – det høyeste tallet for et Call of Duty-spill til denne konsollgenerasjonen.

Når det gjelder de økonomiske resultatene noterte Activision seg en omsetning på 1,79 milliarder dollar i kvartalet som endte den 31. mars.

Dette er riktignok litt lavere enn i samme periode i fjor, men likevel 148 millioner dollar høyere enn selskapets egne prognoser og derfor langt bedre enn ventet. Det innebærer at Activision hever omsetningsforventningenr for året som helhet til 6,8 milliarder dollar.

Ikke alle er fornøyde med Modern Warfare: Spillere begynner nå å nok av at spillet tar stadig mer plass »

Siste fra forsiden