Innovativ fysikk i Indiana Jones

Indiana Jones er på vei til Xbox 360 og PS3, og med seg har han et grensesprengende fysikksystem.

LucasArts har kunngjort at det kommende Indiana Jones-spillet (som vil demonstreres på årets E3) benytter seg av ny teknologi for fysikk og kunstig intelligens. Systemet heter Euphoria og tillater spillfigurene å oppføre seg som ekte mennesker uten at det er behov for skripting.

Pressemeldingen beskriver systemet ved hjelp av følgende eksempel: Tenk deg ei taubro som gynger frem og tilbake mens flere personer prøver å krysse dem. Takket være Euphoria vil disse personene oppføre seg realistisk - de vil slite med balansen (og bruke armene for å balansere kroppen), og hvis de er uheldige vil de snuble og falle.

Bevegelsene deres er fullstendig simulerte, og hver gang du spiller sekvensen vil ting foregå på en helt unik måte. Dermed blir det umulig å forutse nøyaktig hva som vil skje, uansett hvor mange ganger du spiller det samme scenariet. LucasArts forteller at dette gir gameplayet en dybde som ikke tidligere har vært mulig å tilby, og at de nå vil servere ekte "neste-generasjons" gameplay.

LucasArts har jobbet med Euphoria-utvikleren NaturalMotion siden 2004, og er for øyeblikket et av to selskaper med tilgang til teknologien deres. Indiana Jones-spillet deres kommer i salg til neste år, om alt går som det skal.

Siste fra forsiden