Lagarbeid er ikke like viktig i Overwatchs neste modus

Blizzard introduserer likevel «deathmatch» til skytespillet.

Blizzard vil introdusere to såkalte «Deathmatch»-moduser i en kommende Overwatch-oppdatering. Det kunngjorde studioet denne uken via sine nettsider.

Alle møter alle i Overwatchs neste modus.
Blizzard

Utvikleren har dermed gjort helomvending siden spillsjef Jeff Kaplan i 2015 fortalte Gamer.no at deathmatch-moduser ikke hørte hjemme i Overwatch. Introduksjonen av spillets «Arcade»-modus har imidlertid gjort det mulig å prøve ting som ikke passet inn før, forklarer Kaplan i en ny oppdateringsvideo – som du kan se over.

Kverk alt og alle

Som navnet tilsier handler de nye arkademodusene utelukkende om å gjøre kål på motspillere, noe som helt eller til dels fjerner kravet om godt lagarbeid. Spillere får poeng for å eliminere hverandre, men mister poeng ved å falle utfor stup eller ta livet av seg selv.

I Deathmatch møtes åtte spillere til dyst, der målet er å kverke alt og alle, og første spiller til 20 poeng stikker av med seieren. Team Deathmatch følger det vanlige oppsettet med to lag på seks spillere, der vinneren er det laget som først samler 30 poeng.

Lagarbeid er ikke like viktig i «Deathmatch».
Blizzard

En stor forskjell mellom de to modusene er at man i Team Deathmatch kun får poeng når en beseiret spiller vender tilbake til startområdet. Er man rask nok kan en spiller altså gjenopplive lagkameraten for å forhindre at motstanderen får poeng. Dermed er samarbeid fortsatt nyttig i den lagbaserte modusen.

Ved siden av nye moduser lover Blizzard en haug med endringer i Overwatchs neste oppdatering. Disse kan du lese mer om på utviklerens nettsider, eller du kan se dem i praksis via spillets testservere på PC.

Blizzard pusler også med helt nye spillideer.
Resultatet får vi riktignok neppe se på en stund »

Siste fra forsiden