LucasArts kunngjør Fracture

I Fracture får vi ta del i en amerikansk borgerkrig, med heftige fremtidsvåpen og muligheten til å forandre terrenget rundt oss.

LucasArts har kunngjort Fracture, et nytt actionspill for Xbox 360 og PS3. Spillet foregår om cirka 150 år, i en tid da USA har blitt delt i to av en stor sjø (takket være den globale oppvarmingen). Østsiden har alliert seg med Europa, og kaller seg Atlantic Alliance, mens Republic of Pacifica på vestsiden har alliert seg med asiatiske land.

Dynamisk terrengødeleggelse i Fracture

De to nasjonene har svært ulike syn på hvordan menneskeheten bør gå fremover. Atlantic Alliance tror på kybernetiske implantater som kan forbedre menneskenes egenskaper, mens Pacifica satser på å modifisere genene for å forandre menneskene selv. Atlantic Alliance synes dette er moralsk forkastelig, og uenighetene fører til en svært spent situasjon, som etter hvert blir til full krig.

Du får rollen som Mason Briggs, en soldat som bruker avanserte våpen for å forandre slagmarkene til hans fordel. Dette skjer dynamisk og i sanntid, og du får stor frihet til å gjøre nøyaktig hva du vil med spillområdene. LucasArts lover at du aldri vil forlate en slagmark i samme tilstand som den var i da du kom.

Det avanserte systemet for deformering av terrenget tilbyr en rekke spennende muligheter, som å lage gigantiske kratere for å komme deg gjennom fjell og murer, heve hele landmasser for å nå områder høyere oppe og skape små tornadoer med stein og grus for å kvitte deg med fiendene dine.

LucasArts mener at Fracture rett og slett ikke hadde vært mulig med den forrige konsollteknologien, og at den gir spillerne taktiske muligheter som de ikke har drømt om en gang. Mer informasjon om dette spillet finner du på det offisielle nettstedet, og lanseringen vil finne sted til neste år.

Siste fra forsiden