Microsoft forbedrer Kinect

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Som vi nettopp skrev om er voksenspill-bransjen nå i ferd med å utvikle Kinect-spill som er i stand til avlesning av håndbevegelser, men nå tyder ting på at Microsoft selv er i gang med å øke sensitiviteten til Kinect-systemet betraktelig.

Ifølge en kilde som Eurogamer har vært i kontakt med jobber Microsofts Kinect-team nå hardt med å øke datakapasiteten til Kinect. USB-kontrolleren til systemet er nemlig visstnok i stand til en dataøverføringshastighet på 35 MB per sekund, men har en kunstig grense på 15/16 MB per sekund.

Denne grensen ble satt for å hindre at Kinect bruker for mye kapasitet når flere USB-enheter kjøres på Xbox'en samtidig, men det skal være mulig å heve denne grensen ved å utvikle ny firmware til systemet.

Om Microsoft lykkes med dette kan oppløsningen på Kinects dybdesensor dobles fra nåværende 320x240 til 640x480, noe som betyr at systemet vil bli i stand til å registrere små fingerbevegelser og håndrotasjon.

Det er foreløpig usikkert når dette arbeidet eventuelt vil bli ferdig, men muligens innebærer dette at vi får se andre typer Kinect-spill i fremtiden enn kroppsgymnastikk-titlene vi har sett hittil.

Les også: Virtuell tafsing til Kinect
Les også: Samletest - Kinect-spill
Les også: Anmeldelse: Kinect

Kommentarer (12)

Forsiden akkurat nå

Til toppen