Moddere lager Game of Thrones-eventyr i Kingdom Come: Deliverance

Seven Kingdoms-teamet dropper Total War: Attila til fordel for det kommende rollespillet.

Slik så modifikasjonen ut i Total War: Attila.
Blick Mang

Gitt den enorme suksessen til TV-serien Game of Thrones er det nesten rart at vi ikke har fått flere spill basert på sagaen. Med unntak av Telltales historiebaserte titler finnes det kun et og annet uheldig forsøk og noen mobilspill, men nå kan det se ut til at fans omsider har noe å glede seg til.

Lager modifikasjon

Seven Kingdoms-modifikasjonen utvikles for Kingdom Come: Deliverance.
Warhorse Studios

En gruppe «moddere» jobber nemlig med en Game of Thrones-inspirert modifikasjon for Kingdom Come: Deliverance. Rollespillet, utviklet av Warhorse Studios, lanseres teknisk sett ikke før 13. februar, men arbeidet med Seven Kingdoms-modden går allerede for full maskin.

Seven Kingdoms omforvandler Kingdom Come: Deliverance-verdenen til Riverlands-området kjent fra Game of Thrones. Utvikleren håper å gjenskape settingen fra TV-serien ned til minste detalj, med alt fra våpen og rustninger til omgivelser og figurer.

Prosjektet vil også inkludere en historie basert på den såkalte «War of the Five Kings». Krigen omhandlet striden om tronen i Westeros, og inkluderer kamper mellom House Stark, House Lannister, House Baratheon og mange flere. Hvilke kjente skikkelser vi skal få møte har teamet enda ikke bestemt seg for.

Droppet Total War: Attila

Om du tror du opplever deja vu og en Game of Thrones-modifikasjon ved navn Seven Kingdoms høres kjent ut, kan vi fortelle deg at du ikke er gal. Prosjektet ble opprinnelig kunngjort i 2016, men ble da utviklet for Total War: Attila.

Etter mye jobb og en offisiell alfalansering fant modderne rikitgnok ut at Kingdom Come: Deliverance la et mye bedre grunnlag for å skape det eventyret de hadde drømt om:

Teamet kom et stykke på vei, men valgte å droppe Total War: Attila.
Blick Mang

– Selv om vi klarte å bringe de største hærene og hovedfigurene fra Game of Thrones inn i Total War: Attila, tilbyr spillet lite i form av støtte for modding og utvikling av nye funksjoner. For eksempel er det ikke mulig å lage en kampanje satt i Westeros fordi de brukerskapte brettene ikke virker skikkelig og redigeringsverktøyene er for gamle, forklarer prosjektsjef «Blick Mang».

På den annen side forteller teamet at spillmotoren til Kingdom Come: Deliverance – Cryengine – gjør jobben langt enklere:

– Det er lettere å bygge gjenstander av høy kvalitet, og spillets historiedrevne og åpne verden passer bedre for Game of Thrones-universet, noe som gir oss potensiale til å implementere nye funksjoner og spillmoduser.

Selv om Kingdom Come: Deliverance er like rundt hjørnet blir ventetiden på Seven Kingdoms betraktelig lengre. Teamet har ingen anelse om hvor lang tid arbeidet vil ta, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Eier du Total War: Attila kan du i det minste laste ned den opprinnelige modifikasjonen via ModDB mens du venter, men videre utvikling av denne er avbrutt.

Les også
Anmeldelse: Kingdom Come: Deliverance

Vi tok en kikk på Kingdom Come: Deliverance i fjor.
– Mer enn bare Skyrim uten magi, skrev vår skribent »

Siste fra forsiden