Myst-inspirerte eventyr med Unreal 4-grafikk

For Each Our Roads of Winter ser ut til å bli noe for seg selv.

Orihaus

For Each Our Roads of Winter beskrives som et episodebasert utforskingsspill, der du må avdekke «hemmelighetene til en fortid som aldri har eksistert». Spillet er et førstepersons eventyrspill blant annet inspirert av Myst og Riven, og det skal være skreddersydd for Oculus Rift.

Man får en vag Myst-følelse av disse bildene. (bilde: Orihaus)

Vi vet ikke spesielt mye om spillet, men det skilter i alle fall med en veldig distinkt og spennende grafikkstil. Grafikken virker nærmest fotorealistisk, men miljøene ser samtidig svært uvirkelige ut. Spillet bruker Unreal Engine 4, og du kan se bilder fra det på utviklerens Flickr-konto.

Spillet skal være i pre-alfa akkurat nå, og kommer etter planen til Windows, MacOS og Linux. Noen dato har vi ikke fått – det kommer når det er ferdig.

Detaljrike miljøer. (bilde: Orihaus).

Det er spillutvikleren Orihaus som lager spillet. Han er også involvert i et annet spill med en like distinkt grafikkstil, nemlig det flerspillerfokuserte flyspillet Hunting Anubis. Her får hver spiller kontroll over en drone, og målet er å ta knekken på hverandre.

Hunting Anubis har fått grønt lys på Greenlight for Steam, mens For Each Our Roads of Winter fortsatt venter på flere stemmer.

Om du liker tanken på førstepersons utforskning og eventyr kan du også glede deg til spill som The Witness, fra skaperen av Braid, og The Talos Principle, fra Serious Sam-skaperne.

For Each Our Roads of Winter
Linux
Kommersielt samarbeid
Finn beste pris

Siste fra forsiden