Realtime Worlds gjør hele kloden til et spill

Realtime Worlds gjør hele kloden til et spill

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Realtime Worlds, utvikleren bak både Crackdown og APB, begge sandkassespill med voksne elementer og vold, har begitt seg ut på et relativt overraskende prosjekt.

Utvikleren har nå annonsert Project: Myworld, som i følge selskapet selv er en unik idé om å krysse sosiale medier, sosial spilling og tradisjonell spilling.

Det er heller ikke snakk om noe helt nytt, og i følge designsjef Sean Dugan har spillet stille vært i utvikling i flere år.

– Project: Myworld-utviklerne har blitt gjemt unna som et topphemmelig prosjekt i årevis, forklarer han på spillets blogg.

Dugan mener også at det finnes flere likheter mellom Realtime Worlds spill enn det man skulle tro: – Det Crackdown, APB og Project: Myworld gjør er å lage en stor åpen verden og legge makten i spillerenes hender. De lar spillere være kreative innenfor spillets egne grenser.

Spilldesigneren forsikrer også de mer dedikerte spillerene om at det vil være noe for enhver smak - og at spillet ikke er det mange tenker på når de hører "sosial spilling". Realtime Worlds' definisjon av sosial spilling er nemlig å spille sammen, så flerspiller er altså noe det vil være mye av i Project: Myworld.

Se spillets første trailer:

Kommentarer (7)

Forsiden akkurat nå

Til toppen