Rocky

Rocky er tilbake! Alle som en trodde vel at Rocky Balboa hadde lagt boksehanskene på hylla engang tidlig på 90-tallet etter at filmene om han sluttet å strømme på. Heldigvis tok vi feil. Du har nå sjansen til å sette deg selv i skoene til Rocky og utkjempe alle kampene fra de fem filmene i tillegg til flere andre. Nå er det bare å børste støvet av de gamle boksehanskene og sette deg til rette foran godskjermen.

Savner Rocky-klassikerne
Grafikken i spillet er på en måte litt to-delt. Modellene av alle bokserne er greie, bokserene blir framstilt på samme måte som vi kjenner de fra filmene. Det går på alt fra oppførsel og klær til spesielle ansiktstrekk på karakterene. Ansiktskadene er også ganske overbevisende, du kan se at motstanderen din får kutt og slag skader i ansiktet etter hvert som rundene begynner å bli mange. Det er herlig å se en blanding av blod å svette fyke avgåre når du får inn godslaget. På den andre siden er for eksempel publikum relativt dårlig laget. Hvis du bruker litt tid på å studere dem vil du oppdage at de beveger seg på samme måte uansett om de synes kampen er bra eller ikke.

Hvis ser litt rundt deg vil du også oppdage at i et av brettene er faktisk alle publikummerne dresset opp i samme klær, noe som blir litt for teit. Noen av animasjonene er også ganske dårlige når bokserene reagerer for mye på relativt svake slag. Noe av musikken i spillet er hentet rett fra filmene, for eksempel spilles kjenningsmelodien til Rocky hver gang han entrer salen. Det er også en del remixet musikk fra de to første filmene med i spillet. Allikevel savner jeg gamle Rocky-klassikere som "Eye of the Tiger" som overraksende ikke har kommet med i spillet. Som sagt er stemmene til bokserene lik stemmene i filmen, det samme gjelder lydeffektene. Selv om lyden som kommer når du treffer en person ikke er hundre prosent realistisk så er den helt lik lydeffektene i filmen. Det er jo den spillet er basert på, så jeg skal ikke klage.

Enten du liker boksing eller er fan av Rocky filmene (eller begge deler) er dette spillet noe du absolutt bør ha i hyllen, for alle andre er det en tittel du i hvert fall bør ta en titt på bare du ikke forventer et Tekken lignende fighting-spill. For det er Rocky absolutt ikke, det er mer en tenkende mann sitt fighting-spill. For en gangs skyld har vi her en filmlisens som er brukt på en veldig god måte. Å spille seg igjennom filmen er utrolig gøy, og resten av delen er også veldig bra utført. Selv om det kunne ha vært lengre cut-scenes i spillet og flere andre småting som kunne vært forbedret så er dette en knall tittel. Alt i alt et av de beste boksespillene i har kommet ut på flere år.