Sea of Thieves nådde én million spillere på bare 48 timer

Det har skapt problemer for en del spillere.

Rares mye omtalte nettspill Sea of Thieves er nå omsider lansert, og det viser seg at spillet sannelig har blitt en populær affære. I en videooppdatering som utvikleren nylig la ut opplyses det nemlig at spillet kom opp i over én million unike spillere i løpet av bare 48 timer.

Under de mest hektiske periodene skal over 5000 personer ha logget seg på hvert minutt, ifølge Rare. Ikke helt uventet har den store interessen ført til tekniske utfordringer, som beskrives på spillets hjemmeside.

  Foto: Andreas Bjørnbekk/Gamer.no

Får ikke tilgang

Utvikleren bekrefter at en del spillere opplever problemer, blant annet i form av at mange spillere ikke får tilgang til spillet i de periodene hvor trykket er størst, som er mellom klokken 10:00 og 15:00 sentraleuropeisk tid. Ifølge Rare fører pågangen til stor belastning på matchmaking-tjenesten.

Et annet problem spillere opplever er at belønninger, blant annet gull, blir forsinket på grunn av at det oppstår «kø» i utbetalingssystemet. Dette gjør at det tar lang tid før man får belønningene. Rare etterforsker også tilfeller hvor spillere ikke har mottatt belønninger selv etter lang tid.

Spillere rapporterer også at de simpelthen har mistet gjenstander i spillet, for eksempel våpen, når de logger seg inn igjen etter å ha gått ut av spillet. Utvikleren sier at det jobbes hardt med å løse problemene, og det skal komme en patch allerede tidlig neste uke som visstnok skal fikse en del av feilene.

Sea of Thieves er ute nå til Windows-plattformen og Xbox One.

Her er vår sniktitt på spillet »

Kommentarer (6)

Forsiden akkurat nå

Til toppen