Skademodell i Gran Turismo?

Drømmen om å vrake en Ferrari

Gran Turismo-skaperen håper på skademodellering i fremtiden.

Det er fortsatt lenge til Gran Turismo 5, men forventningsfulle bilentusiaster kan i mellomtiden kose seg med prøveversjonen Gran Turismo 5 Prologue som nå er tilgjengelig i Europa.

I anledning Europalanseringen dukket det opp litt spennende informasjon om muligheten for skademodellering i Gran Turismo. Hvis dette blir gjennomført betyr det at du faktisk kan se virkningen av kollisjoner på bilene du kjører, og eventuelt også totalvrake kjøretøyene.

Ifølge nettstedet Videogaming247 er kollisjonskade noe Gran Turismo- skaper Kazunori Yamauchi er svært ivrig på å få gjennomført i fremtiden. Hittil har overbeskyttende bilprodusenter stått i veien for at bilene deres skulle kunne skades, men ifølge Yamauchi er flere av dem nå mer åpne for å inkludere skademodellering:

– Vi har veldig, veldig lyst til å ha skademodellering på bilene våre. Vi har hatt mange diskusjoner med produsentene, og selv om de hatet tanken på å skade bilene til å begynne med har de langsomt begynt å skifte mening. Vi må fortsatt overbevise et par stykker, men vi skal få det til. Regn med skademodellering i nær fremtid. Veldig, veldig nær fremtid.

Yamauchi ville ikke si om skademodellering blir inkludert i fullversjonen av Gran Turimo 5. På sikt er planen til Gran Turismo-utvikler Polyphony Digital å regelmessig oppgradere Gran Turismo med nytt innhold gjennom PlayStation Network, så det kan tenkes at skademodellering vil bli inkludert i en av disse oppdateringen.

Fullversjonen av Gran Turismo 5 slippes til neste år.

Siste fra forsiden