Oppdatering 10:00: Sony har lovet å legge på fem ekstra dager med PlayStation Plus-tid for alle abonnenter som ble påvirket av nedetiden.
Via sosiale medier skylder selskapet på «operasjonelle problemer», uten å forklare akkurat hva det betyr.
Oppdatering 01:00: Alle tjenester er er tilbake på nett. Det bekreftet Sony etter rundt 24 timer med liten til ingen PlayStation Network-funksjonalitet gjennom lørdagen.
Akkurat hva som gikk feil har selskapet imidlertid ikke sagt noe om.
– PSN er gjenopprettet. Dere bør kunne få tilgang på nettfunksjoner uten problemer nå. […] Beklager bryderiet, skriver PlayStation-teamet.

Opprinnelig sak følger.
PlayStation Network er nede for telling. Sony har erkjent problemet, men flere timer senere viser problemene ingen tegn til å bedre seg.
Det hele gikk i stå for PlayStation rundt 01:00 natt til lørdag. Samtlige nettverkstjenester er utilgjengelige, så man kan ikke spille på nett, kjøpe og laste ned spill, opprette kontoer eller endre på eksisterende kontoer.
Problemene gjelder for samtlige konsollvarianter og i nettleser.
Sjekk status på PlayStation Network »
Et par timer etter de første meldingene om problemer, tok PlayStation til sosiale medier. Selskapet sa da at det hadde registrert at «noen brukere kanskje opplevde problemer med PSN». Siden har det vært tyst.
Naturlig nok har spillere uttrykt sin misnøye over situasjonen. Sosiale medier flommer over med klager over at de ikke får spille. Andre har gjettet på at tjenesten har vært utsatt for nok et dataangrep, og anklager Sony for å være for slepphendt med sikkerheten.
Foreløpig er det ingen ting som tyder på at PlayStation Network er hacket. Vi kommer tilbake med mer dersom Sony gir en oppdatering på situasjonen.