Ubisoft

– Ubisoft vil prøve å variere spillene sine mer

Skal omorganisere de kreative kreftene.

Assassin's Creed Odyssey.
Ubisoft

Ubisoft-spill får som oftest brukbare mottakelser, men nå ser det likevel ut til at selskapet har lyst til å rive seg litt mer løs fra de vante seriene vi forbinder med studioet.

Studioet opplyste nylig overfor nettstedet Video Games Chronicle (VGC) at de planlegger omfattende omstruktureringer når det gjelder det kreative arbeidet fremover.

– Vi er i ferd med å styrke vårt team for å bli sprekere og for å bedre bistå våre utviklingsteam rundt om i verden i å lage de beste spillopplevelsene for spillerne, sa studioet i et uttalelse.

Større variasjon

Ifølge andre kilder som VGC har snakket med skal et viktig ledd i omstruktureringen være å skape større variasjon i spilltilbudet fremover.

Vil det neste Splinter Cell-spillet tas i en ny retning?
Ubisoft

Rent konkret består omorganiseringen blant annet i å spre det kreative ansvaret på en bedre måte og å gjøre nestlederne mer selvstendige når det gjelder kreative avgjørelser og nye retninger hos studioet.

En anonym kilde sier til VGC at Ubisoft stort sett har inkludert idéene til kun én eller to personer i hvert spill, og at dette har ført til og store likhetstrekk mellom mange av spillene som studioet gir ut.

Dette er et problem Ubisoft allerede har omtalt i forbindelse med at studioet satte tre av sine stortitler på vent i oktober etter et finansår med dårligere resultater enn ventet. Ubisoft-sjef Yves Guillemot pekte blant annet på manglende innovasjon som en av årsakene til at Ghost Recon Breakpoint ikke presterte godt nok.

Hvilke nyvinninger vi eventuelt kan vente oss som følge av omstruktureringene gjenstår å se.

Les også: Ubisoft fortsetter å erte Splinter Cell-fansen »

Siste fra forsiden