The Elder Scrolls III: Morrowind

2. mai 2002

Morrowind kan beskrives som en virtuell simulasjon av en fantasi-verden, heller enn et rollespill. Vel, det er jo et rollespill, men det detalj-nivået Morrowind greier å gi oss er helt uten sidestykke, og den friheten det tilbyr gjør det til en eneste lang eventyr-ferie. Som i alle andre rollespill, spiller du en karakter som du naturligvis skal lede gjennom et fiksjonelt liv, mens du hele tiden forbedrer dine hovedatributter og egenskaper.

Spillets grafikk er ingenting annet enn nydelig, med dets rullende fjell og daler, realistiske vann-effekter, og et dag-, natt- og vær-system uten sidestykke. Morrowind er trolig et av de peneste spillene til dags dato, spesielt til et rollespill å være.

  • Plattform: Windows
  • Slippdato: 2. mai 2002
  • Sjanger: Rollespill
  • Aldersmerking: 12+
  • Utvikler: Bethesda Softworks
  • Utgiver: Bethesda Softworks

Også tilgjengelig på

Xbox

Artikler om The Elder Scrolls III: Morrowind

Intervju med Morrowind-designer Todd Howard

Gamer.no slo forleden dag av en prat med selveste Morrowind-designer Todd Howard. Howard svarte velvillig på spørsmålene vi kom med, og mye ny informasjon kom faktisk opp under intervjuet. Gamer.no kom tidligere i år med en omfattende 5 siders omtale av Morrowind, som betegnes som tidenes største rollespill. Hvordan kan det ta på seg slik en ambisiøs tittel?

The Elder Scrolls III: Morrowind

PC-en min har aldri vært et alter der jeg tilber avguder av silisium, kretser og kabler. Etter å ha spillt Morrowind har den ganske enkelt blitt det. Frem med glorete tepper, ørtenhundre stearinlys og en skummel mumlemusikk, for dette er et spill av den guddommelige sorten, og fortjener å bli behandlet deretter.

Bilder fra spillet

Til toppen