Dauntless har nådd over seks millioner spillere på én uke
(Bilde: Epic Games)

Dauntless

Dauntless har nådd over seks millioner spillere på én uke

Stadig flere fans hiver seg på monsterjakten.

Etter å ha sittet i åpen beta på PC i et år, fikk Dauntless sin offisielle lansering den 21. mai. Det Monster Hunter-inspirerte gratisspillet har blitt godt mottatt av fans, og etter bare én uke har over seks millioner spillere hevet seg på via enten PC, PlayStation 4 eller Xbox One.

I Dauntless tar spillere opp jakten på gigantiske beist. Bilde: Epic Games

Spillets storfornøyde utvikler, Phoenix Labs, delte nyheten på Twitter, sammen med en bunke annen statistikk. Blant annet har spillere til sammen brukt over 15 millioner timer på spillet, der de har dratt ut på jakt 20 millioner ganger.

Dauntless tilbyr også støtte for spilling på tvers av både PC og begge konsollene, og interessant nok forteller Phoenix Labs at 60% av gruppene som opprettes består av spillere fra forskjellige plattformer.

Monsterjakt

For de som enda ikke har spilt Dauntless kan vi fortelle at det dreier seg om et actionrollespill med fokus på monsterjakt. I rollen som en såkalt Slayer må spillere, enten alene eller sammen med opptil tre venner, spore opp og beseire gigantiske beist kalt Behemoths. 

Denne karen, en Riftstalker, er beistet som hittil har skapt mest bry for spillere, ifølge utvikleren. Bilde: Epic Games

En vellykket jakt kan fort ta 20-30 minutter, men de som står distansen belønnes rikelig med en rekke materialer. Disse brukes for å lage bedre våpen, som man igjen bruker til å beseire sterkere monstre.

Dauntless er tilgjengelig gratis for PC via Epic Games-butikken, PlayStation 4 og Xbox One, og med én felles konto kan fremdrift fritt overføres mellom plattformene. Phoenix Labs har også planer om å lanseres spillet på Nintendo Switch og mobil i fremtiden. 

Monster Hunter World-spillere kan snart glede seg til mer innhold.
Spillets kommende Iceborne-utvidelse fikk nylig en fersk trailer »

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen