Dette Star Wars-romskytespillet ble det ikke noe av

Det X-Wing-inspirerte konseptet ble pitchet til EA i 2016.

Tro det eller ei, men vi har faktisk ikke sett et nytt stort Star Wars-spill med fokus på romkamper siden 1999. Det hadde spillstudioet Double Damage tenkt å gjøre noe med, og pitchet et nytt spill til utgiverhuset EA i 2016. Dessverre sa Star Wars-lisenshaveren nei den gang, men nå har vi fått et lite glimt av hva vi gikk glipp av. Videoen ser du helt i toppen.

– Dette var i 2016, og vi pitchet en modernisert variant av X-Wing-spillene med alle de klassiske delene. Det var en «long shot», og vi trodde ikke det skulle bli vurdert seriøst, men vi gjorde det sikkert mest for vår egen del, mer enn vi håpte at prosjektet skulle få grønt lys, forteller Double Damage-sjef Travis Baldree til Kotaku om spillkonseptet.

EA avslo høflig

Planen var å ha en kampanjedel på samme måte som de gamle X-Wing-spillene, men med gjort i en mer moderne form. For eksempel skulle spillet få tilpasning til moderne kontrollere, og det skulle være mulig å skru på en form for pilot-hjelp.

Kotaku forteller at det tok teamet et par-tre uker å lage demonstrasjonsvideoen, og at det meste var et lappeteppe av grafikkressurser fra flere varierte kilder, blant annet teamets forrige spill: Rebel Galaxy.

Til syvende og sist takket EA høflig nei til prosjektet, etter å ha hørt pitchen. Og uten EA blir det neppe noe av prosjektet med det første. Baldree forteller i videobeskrivelsen at prosjektet ikke er under noen form for utvikling heller, så det er neppe noen vits i å glede seg.

LES OGSÅ: Tilbakeblikk på Star Wars: Dark Forces »

Siste fra forsiden