EA - nedbemanning

EA kansellerer flere spill og kutter over 600 stillinger

EA

TLDR

  • EA har kunngjort nye kutt, hvor omtrent fem prosent av arbeidskraften, eller rundt 670 stillinger, forsvinner.
  • Dette er del av en strategi for å fokusere mer på prosjekter som har større sjanse for å lykkes, og som resultat vil prosjekter selskapet har mindre tro på kanselleres.
  • Nedbemanningen skal hovedsakelig ramme de som arbeider innen brukerstøtte, men noen utviklere vil også måtte gå.
Oppsummeringen er laget av en AI-tjeneste fra OpenAi. Innholdet er kvalitetssikret av Gamer.nos journalister.

11 måneder etter at EA kunngjorde omfattende nedbemanninger, er utvikleren i gang med nye kutt. Sist gang var det snakk om seks prosent av arbeidskraften, og nå forsvinner ytterligere fem prosent – eller rundt 670 stillinger.

I et åpent brev til ansatte forklarer EA-sjef Andrew Wilson at dette er del av selskapets strategi om å fokusere på prosjektene som har større sjanse for å lykkes. Som resultat vil selskapet også kansellere prosjekter det har mindre tro på.

– Vi kansellerer spill og går bort fra utvikling av fremtidige lisensierte spillserier som vi ikke tror vil lykkes i vår bransje som stadig er i endring. Dette økte fokuset lar oss fostre kreativitet, akselerere innovasjon og satse enda mer på våre største muligheter – inkludert serier vi eier, sport og våre store nettbaserte spillerfelleskap – for å levere den underholdningen spillere vil ha i dag og i morgen, sa Wilson.

Blant spillene som droppes er et førstepersons skytespill satt i Star Wars-universet. Dette var tidlig i utviklingsfasen hos Respawn, men blir nå ikke noe av. Mobilspillene F1 Mobile Racing og MLB Tap Sports skal også legges ned.

Etter det IGN erfarer vil nedbemanningen i all hovedsak ramme de som arbeider innen brukerstøtte. Noen utviklere vil også måtte gå, men som Wilson påpeker vil EA jobbe for å tilby nye muligheter til de som blir påvirket av endringene.

LES OGSÅ: Sony sier opp 900 ansatte »

Siste fra forsiden