Her er en haug med nye Elden Ring-detaljer
(Bilde: Bandai Namco)

E3 2021 - Elden Ring

Her er en haug med nye Elden Ring-detaljer

FromSoft-sjefen lover mye frihet i en diger verden.

E3 2021 serverte en svært etterlengtet oppdatering om Elden Ring – det neste fra Dark Souls-utvikler FromSoftware. Spillet fikk både slippdato og ny trailer, og nå har spillsjef Hidetaka Miyazaki delt en bunke nye detaljer om opplevelsen.

Stor verden med seks forskjellige områder

Se den nyeste Elden Ring-traileren. (Video: FromSoftware)

I intervjuer med IGN og Famitsu avslørte utviklerlegenden blant annet at Elden Ring-verdenen består av seks forskjellige områder. Hver av disse har egne fort, grotter og en herskende halvgud som spillere må ta hånd om.

Ifølge Miyazaki er det en naturlig rekkefølge for hvordan spillere takler de ulike områdene. Han påpeker riktignok at man står fritt til å legge sin egen løype hvis man vil, men noen områder må låses opp før man kan ta turen.

Hva utforsking angår vil spillere har mer frihet her enn i tidligere FromSoft-spill. Som vi så i trailerne kan man for eksempel komme seg raskere fra sted til sted på hesteryggen.

Stor verden. Bilde: Bandai Namco

Spillsjefen forteller videre at man kan hoppe for å ta seg over og gjennom vanskelig terreng, og sammenlignet med Dark Souls tar man langt mindre skade når man faller ned fra høyder – dette for å motivere spillere til å utforske mer.

Få hjelp fra falne fiender

Kampsystemet henter mange elementer fra utviklerens andre actionrollespill – som Dark Souls, Bloodborne og Sekiro. Også her blir det enda mer frihet, forteller Miyazaki, knyttet til valg av våpentyper og bruk av magi.

Battle Arts-systemet fra Dark Souls 3 videreføres i Elden Ring, men med en mer åpen løsning slik at evner ikke lenger er bundet til spesifikke våpen. Totalt er det mer enn 100 Battle Arts-teknikker og -egenskaper som spillere kan lære seg.

Kampsystemet er typisk FromSoft, med noen nyheter. Bilde: Bandai Namco

Flerspiller er også på agendaen, og spillere kan tilkalle venner og andre for å takle områder og sjefsfiender sammen. Miyazaki forteller også at man kan fange sjelene til falne fiender og la dem hjelpe til i kampens hete. Disse åndene kommer i ulike varianter, og det blir mulig å forbedre og oppgradere dem.

Til slutt forventer spillsjefen at det vil ta rundt 30 timer å komme seg gjennom Elden Ring. Det er i hvert fall om man ikke bruker for mye tid på spillets valgfrie sjefskamper og sideoppdrag. 

Elden Ring skal lanseres 21. januar 2022. Spillet kommer til PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One og Xbox Series X/S.

Vi følger tett på under årets E3.
Les alt av nyheter fra messa her »

Kommentarer (20)

Forsiden akkurat nå

Til toppen