Littlebigplanet vokser videre

Under en konferanse på GDC snakket ledende utviklere av LBP litt om den videre utviklingen av spillet.

Under gårsdagens konferansemøte med de to ledende utviklerne av Littlebigplanet, Mark Healey og Alex Evans, fikk vi høre litt om planene om å utvikle spillet videre. Vi som har spilt LBP kjenner dets enorme potensial når det kommer til skaperverktøyet - og det er nettop det Media Molecule vil fokusere mye på i fremtiden. Hovedintensjonen til utviklerne er å la spillere ikke bare lage plattformer, men å lage nye spill. De anerkjenner at skaperverktøyet per i dag krever mye å sette seg inn i for den jevne spiller, men ønsker å gjøre dette mer tilgjengelig for alle. De mener at de bare er halvveis i utviklingen av LBP, så det er antakeligvis mye spennende som skal puttes inn i det kritikerroste spillet.

Skaperverktøyet i LBP skal bli mer lettfattelig

Evans hevder at nivåene laget av spillere selv er langt bedre enn Media Molecule-teamet ville klart å lage - og mange av disse ble publisert etter bare 24 timer i betaen som fant sted i fjor høst. Media Molecule samarbeider tett med spillerne for å utvikle skaperverktøyet.

"When we released the game, we thought of it as, OK, we've now expanded our team size to two million people" - Alex Evans.

Media Molecule har mulighet til å gjøre drastiske endringer i spillet ettersom grunnkoden er veldig fleksibel og forholdsvis liten. Forhåpentligvis vil dette føre til større endringer til lavere kostnader som er godt for alle Sackboy-fans. Det er ennå ikke diskutert i hvilken form nytt materiale vil komme ut i - om det blir nedlastbart via PSN mot betaling, egen disk eller gratis oppdateringer. Det blir angivelig ikke noe "den neste store tingen", men det vil gradvis utvikles nye ting til spillet og slippes ut deretter.

(Kilde: Eurogamer)

Siste fra forsiden