Mer reklame i sportsspill?

Ja takk, sier en undersøkelse utført av TNS.

Er du lei av å bli avbrutt av reklame og produktplassering i sportsspillene dine? Det skal bli enda verre, skal vi tro en undersøkelse utført i regi av ESPN, en amerikansk sportskanal.

Undersøkelsen fant ut av at 38 prosent av de som spiller sportsspill bruker like mye tid på å bedrive yndlingsidrettene deres i virkeligheten som de bruker på spillene. Den fant også ut at 3/4 av sportsspillerne er menn og halvparten av de igjen er mellom 18 og 34 år gamle. Overraskende for noen viser det seg også at de som spiller sportsspill generelt sett er mer sportslig aktive enn andre sportsfans.

Ettersom mange av de som spiller sportsspill faktisk også utøver idrett i virkeligheten, ser TNS et ubrukt potensiale i reklame i spillet. – Når en person spiller et videospill går det ikke an å bytte kanal, spillet kan bare pauses om nødvendig. Dette er en utmerket måte for reklame- og sponsorbransjen å bedre forholdet til produktene deres på, sier Robert Fox, ansatt i TNS.

Det ser altså ikke ut som om vi blir kvitt reklamen i spillet på en god stund, men blir det ikke bare enda mer realistisk med reklame på fotballbanen, slik det er i virkeligheten?

Diskutér gjerne nedenfor!

Siste fra forsiden