MoH: Airborne med Unreal Engine 3?

Analytiker mener at det neste Medal of Honor-spillet vil ta i bruk Unreal Engine 3.

Electronic Arts slo forrige uke følge med en rekke andre spillutviklere og bladde opp en ukjent mengde dollar for retten til å bruke Unreal Engine 3 – en grafikkmotor utviklet av Epic Games. Unreal Engine 3-motoren regnes av mange som en konkurrent til EA sine egne motorer, og deres avgjørelse har derfor blitt møtt med undring hos noen analytikere.

Skjermbilde fra Medal of Honor: Airborne.

Electronic Arts kjøpte opp Criterion i 2004, nettopp for å få fri tilgang til deres grafikkmotor Renderware. Denne motoren har siden blitt brukt i en rekke av EAs spill, og har også blitt lisensiert ut til andre utviklere. At EA nå velger å kjøpe inn Unreal-lisensen kan være en indikator på at EA ikke lenger har full tiltro til Renderware-motoren.

Utgivergiganten har så langt ikke sagt nøyaktig hvilke spill Unreal-motoren skal brukes til, utover at den kommer til å dukke opp i flere av selskapets kommende actionspill.

Nå har de første synserne kommet med sine teorier rundt EAs planer. En artikkel hos CNN Money referer til en rapport skrevet av P.J. McNealy – en analytiker hos American Technology Research.

Medal of Honor: Airborne, det neste spillet i Medal of Honor-serien, ble nylig utsatt til første kvartal 2007. McNealy mener dette er fordi spillet har gått over til å bruke den ny innkjøpte Unreal Engine 3-motoren. I tillegg ser det ut til at et foreløpig uannonsert skytespill med navnet Dead Space også vil bruke denne motoren.

I Medal of Honor: Airborne følger du menig Boyd Peters fra det 82. flybårne kompani og hans opplevelser i det han kjemper seg gjennom et Europa i flammer. EA lover oss et heftig ikke-lineært og historiedrevet skytespill hvor du kan bevege deg fritt rundt på åpne baner. Spillet er annonsert for PC, Xbox, PlayStation 2, Xbox 360 og PlayStation 3.

Ledige stillinger

Siste fra forsiden