Navnevalg = salgssuksess?

Sniper: Ghost Warrior har passert en overraskende milepæl.

Da skytespillet Sniper: Ghost Warrior kom ut i fjor sommer, ble det ikke akkurat hyllet av et samlet anmelderkorps. Gamer.no var ikke noe annerledes, og her fikk snikskytingen karakteren 4/10 – nokså dårlig.

Tre knepp til høyre.

– Sniper: Ghost Warrior bærer preg av en dårlig produksjon som tilkjennegir seg ved et slapt og lite gjennomtenkt spilldesign, skrev vår anmelder.

Likevel har tittelen, som kom til Xbox 360 og PC, nå passert én million solgte. Selv om det ikke er i samme sjanger, har et kritikerroset spill som Enslaved: Odyssey to the West bare solgt 460 000 eksemplarer. Det skriver Eurogamer.

Dette kan vise hvor mye makt et spillnavn, i samspill med omslaget, har. Hvem kan vel ikke unngå å la seg friste når det står både Sniper, Ghost og Warrior på omslaget?

Den polske utvikler City Interactive er i hvert fall helt i ekstase over suksessen.

– Vi la ned mye hardt arbeid i utviklingen av Sniper: Ghost Warrior, så vi er selvsagt fornøyde med denne verdensomspennende suksessen, sier sjef i City Interactive, Marek Tymiński.

Det jobbes for tiden med en oppfølger til Sniper: Ghost Warrior, og denne gangen får også PlayStation 3-eiere prøve seg fra start. Spillet skal være bygd opp på CryEngine 3.

En versjon av det første spillet kommer for øvrig også på PS3 i løpet av våren.

PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Siste fra forsiden