Se hvordan Oni 2 skulle bli

Skytespillet fra Bungie skulle få en oppfølger, men ble aldri ferdig.

Før Destiny og Halo ble de to tingene Bungie ble viden kjent for, slapp den velkjente spillutvikleren et annet skytespill: Oni. Tredjepersonseventyret ble utviklet av en sideavdeling kalt Bungie West, og kom til PlayStation 2 og PC i begynnelsen av 2001. 

Det kanskje ikke så mange vet er at det var planer om å lage en oppfølger til spillet. Angel Studios, bedre kjent nå som Rockstar San Diego, ble satt på oppgaven, og jobbet med spillet en liten stund. Takket være YouTube-kanalen PtoPOnline har vi fått et lite innblikk i hvor langt de kom. 

Oni var et ganske ambisiøst spill.
Oni var et ganske ambisiøst spill. Bilde: MobyGames.com

Kom ikke langt

Som du ser i videoen i toppen hadde Angel Studios for det meste fokusert på å lage grunnlaget og rammeverket rundt selve spillet. Det demonstrasjonen likevel viser er et forsøk på å gjøre sømløse overganger mellom nevekamp og skyting i en mye mer detaljert grad enn det forgjengeren hadde. 

Oni 2 ble kansellert i 2002 etter at utgiverhuset Take-Two ble lei av å vente på fremgang. Angel Studios ble rundt samme tid gjort om til Rockstar San Diego, og mange av de ansatte begynte å arbeide på Red Dead Revolver – forgjengeren til Red Dead Redemption. 

Tidligere i år lekket en spillbar versjon av et gammelt kansellert spill:
Det kansellerte pek-og-klikk-spillet Warcraft Adventures har lekket »

Kommentarer (3)

Black Week

onsdag

Følg alle tilbudene på Gamer.no

Vi har oversikten over alle de beste gaming-tilbudene under hele Black Week og Black Friday.

Se alle tilbudene

Forsiden akkurat nå

Til toppen