Slik blir det nye Quake-spillet fra id Software

Quake: Champions skal by på unike roller og ulike ferdigheter.

Etter å ha levert Doom nettopp, har id Software satt igang med arbeidet på en ny variant av en gammel klassiker: Quake. Under Bethesdas E3-konferanse natt til mandag trakk de sløret av Quake: Champions – en arenaskyter som i tillegg til å spille på nittitallets refleksbonanza skal trekke inn noen moderne elementer.

I Quake: Champions skal det for eksempel være forskjellige roller mellom ulike figurer. Vi forventer noe a la Team Fortress 2 eller Overwatch. Eksempler på hva disse ferdighetene kan være kan vi se i traileren øverst.

Veteran bak roret

Tim Willits – som har jobbet med samtlige Quake-spill opp gjennom årene – er styrmann for det nye prosjektet. Han fortalte at Quake: Champions viser at Bethesda skal satse på e-sport, og at spillere kan forvente ligaer og turneringer i tiden som kommer.

Det er også en liten godbit her for de som får høyere puls av tekniske detaljer – spillet kjører i 120hz, uten låst bildefrekvens. Det kan sikkert være en grei test for å se hvor høye tall du kan få med det nye nVidia GTX 1070 Founders Edition-kortet ditt.

Quake: Champions skal lanseres på Windows. En slippdato er ikke annonsert, men vi skal få høre og se mer av spillet under QuakeCon i august.

Les alt vi skriver om årets E3

Siste fra forsiden