Spillutvikler henger i en tynn tråd

Den svenske spillutvikleren Grin har lukket dørene i Göteborg og Barcelona. Stockholmskontoret står for tur.

Tidligere i sommer meldte It24 at det svenske utviklerstudioet Grin hadde lagt ned sine kontorer i Göteborg og Barcelona, og at de hadde redusert staben på Stockholmskontoret med 20 ansatte. Årsaken skal ha vært økonomiske vanskeligheter.

Nå hevder Gamasutra å sitte på informasjon som tyder på at utvikleren er i ferd med å gå konkurs. Ansatte skal ha fått beskjed om å ikke møte på jobb, og det er neppe så mange brede glis å spore hos svenskene nå.

I år har Grin sluppet spill som Bionic Commando, Terminator: Salvation og Wanted: Weapons of Fate, som ikke akkurat har fått strålende kritikker i pressen. De opplevde derimot større suksess med PC-utgavene av Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter-spillene i 2006 og 2007, og nyversjonen Bionic Commando: Rearmed i fjor.

Studioet skal ha holdt på med et ukjent spill, men det spørs om ikke dette betyr slutten for prosjektet.

Siste fra forsiden