Utfordrer Zelda på grafikk

Utfordrer Zelda på grafikk

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

De aller fleste Nintendo-fans venter tålmodig på det neste Zelda-spillet til Wii. Dessverre er svært lite kjent om prosjektet, men nå kan et monsterspill fra Capcom kanskje gi en indikasjon på hva vi har i vente når det gjelder grafikk.

Les også: –Zelda Wii må bli perfekt

Spillet heter Monster Hunter Tri og ble lansert i Japan til god mottakelse i august 2009 og slippes i vår verdensdel den 23.april. Arbeidet med grafikken har hatt høy prioritet i spillet, og nå viser det seg at tittelen faktisk utnytter Wii'ens maskinvare så godt at Nintendo selv har tatt lærdom.

I sin intervjuserie "Iwata Asks" snakket Nintendo-sjef Saturo Iwata nylig med utviklerne av Monster Hunter Tri , som kunne bekrefte at målet med spillet var å levere den aller beste grafikken hittil på Wii.

Det ser ut til å ha lykkes, for Iwata på sin side antydet at spillet har lagt føringer for Nintendos egne utviklere, spesielt når det gjelder den kommende stortittelen.

Les også: Zelda Wii vises under E3-messen

– Jeg tror det har satt Zelda-teamet under betydelig press, sa Iwata, som mente at spillet representerer det ypperste av hva som er mulig å få til på Wii.

Er du enig med Iwata, eller tror du Zelda blir enda bedre? Sjekk skjermbildene fra Monster Hunter Tri under og bedøm selv!

(Kilde: Gamasutra)

Kommentarer (18)

Forsiden akkurat nå

Til toppen