– Vi låste konsollutgavene til samme ytelse for å unngå debatt

Assassin's Creed Unity blir kliss likt på Xbox One og PlayStation 4.

Hvor mange bilder i sekundet er dette da, mon tro?
Ubisoft

Dersom du er interessert i konsollutgaven av Assassin's Creed Unity som kommer om en måneds tid, slipper du å bekymre deg for om Xbox One- eller PlayStation 4-versjonen yter best. I et intervju med Videogamer skal sjefsprodusent Vincent Pontbriand ha uttalt at begge versjonene får en oppløsning på 900p og en bildefrekvens på 30 bilder i sekundet.

– Vi bestemte oss for å låse de til samme ytelse for å unngå all debatten og slikt, skal han ha sagt.

Mye oppmerksomhet

«30 bilder i sekundet?!?! WAAAA!!!».

Kommentaren til Pontbriand har selvfølgelig vakt oppsikt blant spillinteresserte, siden den kan leses som at en av versjonene hadde potensialet til å yte bedre. Ser man mot fjorårets Assassin's Creed IV: Black Flag, som etter en oppdatering fikk en økning i oppløsning på PlayStation 4 men ikke på Xbox One, er det nok også lett å konkludere slik.

Ubisoft hevder i en uttalelse til Polygon i etterkant av intervjuet at dette ikke stemmer.

– Vi forstår hvordan Pontbriands sitater kan ha blitt feiltolket. For å legge alt på bordet: vi ga ikke en av konsollutgavene til Assassin's Creed lavere ytelse for å gjøre opp for den andre versjonen, lyder det offisielt fra selskapet.

«900p?!?!? GYAAAAHH!!».

Det hevdes også at prosessen heller har gått på å bygge opp spillet enn å skalere ned, og at utviklerne ikke skal ha vært nødt til å redusere ambisjonene i noen av versjonene på noe tidspunkt i prosessen.

Assassin's Creed Unity kommer 13. november til Xbox One, PlayStation 4 og Windows. Satser du på sistnevnte versjon trenger du selvfølgelig ikke å tenke videre på ytelsesbegrensningene som denne artikkelen tar for seg.

Det er også to andre spill i siktet for serien.
Xbox 360- og PlayStation 3-publikummet får Assassin's Creed Rogue samtidig »
Todimensjonale Assassin's Creed Chronicles: China kommer neste år »

Siste fra forsiden