Fallout 76

Bethesda trodde flere ville være interessert i Fallout 76s flerspillerkamper

– Vi ble litt overrasket.

Bethesda

Fallout 76 ble en eneste stor skuffelse for fans, og ikke minst for Bethesda selv. Teamet satset stort på spillet i forkant, men det endelige produktet fikk en veldig lunken mottakelse.

Wastelanders-utvidelsen tar enda et steg vekk fra den opprinnelige Fallout 76-opplevelsen.
Bethesda

Ved siden av spillets mange feil virket flere av klagene å handle om mangelen på et skikkelig tilbud for de som ikke var interessert i å slåss mot andre spillere. Ifølge Bethesdas sjef for markedsføring – Pete Hines – var det noe selskapet slettes ikke hadde forventet.

– Jeg tror vi ble litt overrasket over hvor få som egentlig hadde lyst til å være med på spiller-mot-spiller-kampene og hvor mange flere som var interessert i å heller gjøre oppdrag og utforske sammen med venner, sa Hines i et intervju med USGamer.

Som Hines forteller var planen å slippe spillet og så gjøre små justeringer etter hvert, basert på tilbakemeldinger fra fans. Han innrømmer imidlertid at teamet misforsto hva spillerne ønsket seg, spesielt da med tanke på flerspillerkampene.

Ettersom Bethesda har kommet seg over sjokket, har utvikleren begynt å forvandle Fallout 76 til et mer tradisjonelt Fallout-spill. 7. april kommer det neste og hittil største leddet i forvandlingsprosessen, nemlig Wastelanders.

Den omfattende utvidelsen introduserer en skikkelig kampanje, med haugevis av oppdrag å utføre og datastyrte figurer man kan møte på. Så får vi se om også Fallout 76 kan nå en ny storhetstid.

Bethesda skal også lansere Doom Eternal denne måneden.
Utvikleren viste nylig frem mer fra spillets kampanje »

Siste fra forsiden